Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
12 °C
AAA

Historyczne eNki wracają na tory w Bytomiu i Świętochłowicach

Wagony typu N, które od wybuchu pandemii koronawirusa pozostawały wyłączone z ruchu liniowego, wracają do służby. Będzie można nimi jeździć codziennie na linii nr 38 w Bytomiu i na linii nr 10 w Świętochłowicach, a w niedziele i święta również na linii nr 0 w Katowicach.

Nadeszła pora pożegnań z ul. Piekarską w Bytomiu w jej obecnym kształcie.

Prace projektowe przebudowy ulicy Piekarskiej zostały zakończone. Wykonawca wystąpił o stosowne decyzje administracyjne niezbędne do rozpoczęcia prac. Wszystko wskazuje na to, że roboty budowlane rozpoczną się na przełomie lipca i sierpnia”

informuje Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Rozpoczęcie prac będzie równoznaczne z zawieszeniem ruchu linii nr 38.

Ulica Piekarska zostanie przebudowana na całej długości – od przystanku tramwajowego po północnej stronie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich do skrzyżowania z ul. Sądową wraz z rozjazdem na tym skrzyżowaniu i dalej wzdłuż ul. Sądowej do jej skrzyżowania z ul. Powstańców Warszawskich włącznie z rozjazdem torowym. To niespełna dwukilometrowy fragment linii tramwajowej w całości wbudowanej w jezdnię. Generalnym wykonawca prac jest firma Eurovia Polska.

Zdajemy sobie sprawę, jak linia nr 38 jest ważna dla miłośników komunikacji tramwajowej, dlatego postanowiliśmy na te ostatnie tygodnie przed rozpoczęciem prac, ponownie wprowadzić do jej obsługi naszą eNkę. Będzie więc czas na ostatnie przejazdy, pamiątkowe zdjęcia i nagrania”

dodaje Zowada.

Historyczny tabor będzie obsługiwał linię nr 38 od soboty 2 lipca aż do dnia, w którym linia zostanie zawieszona na czas modernizacji ul. Piekarskiej. Tego samego dnia inny wagon typu N skierowany zostanie do obsługi jednego z dwóch pociągów na linii nr 10, kursującej w relacji: Ruda Śląska Chebzie pętla – Chorzów Wodociągi. Ta zmiana taborowa utrzymana zostanie do odwołania.

Po pandemicznej przerwie wraca także linia wakacyjna. Tym razem skład wagonów typu N (N+4ND) będzie kursować jako jeden z pociągów linii nr 0 w relacji: Katowice pl. Wolności – Chorzów Stadion Śląski pętla zachodnia. Historycznym składem będzie można podróżować od 3 lipca w każdą niedzielę i święta, aż do 25 września.

Sama podróż tymi wagonami urzeka, a w tym przypadku dodatkową atrakcją będzie obsługa konduktorska. Członkowie Klubu Miłośników Transportu Miejskiego w Chorzowie, na zlecenie Zarządu Transportu Metropolitalnego będą kasować bilety – zarówno papierowe, jak i elektroniczne. To dla wielu pasażerów dodatkowy smaczek podróży składem historycznych eNek”

zauważa Andrzej Zowada.