
Budynek użyteczności publicznej przy ul. Parkowej 2 w Bytomiu, w której mieści się m.in. sala sesyjna oraz kancelaria Rady Miejskiej przejdzie modernizację energetyczną. Koszt inwestycji to 1,98 mln zł.
Przybudówka do zabytkowego gmachu Urzędu Miejskiego w Bytomiu, powstała w latach 70. ubiegłego wieku.
Obiekt nie był remontowany wiele lat, co nie tylko widać gołym okiem, ale i czuć, zwłaszcza zimą, kiedy na obrady Rady Miejskiej, czy inne spotkania organizowane w sali sesyjnej, lepiej nie przychodzić bez wierzchniego okrycia.
- Straty ciepła są duże. Ciepło ucieka przez stare, nieocieplone mury i nieszczelne okna, co widać w rachunkach za utrzymanie budynku. Dzięki modernizacji energetycznej budynku, w znacznym stopniu ograniczymy to zjawisko i podwyższymy jego standard energetyczny, a w efekcie zaoszczędzimy na energii - mówi Krzysztof Maksysz, naczelnik Wydziału Realizacji Inwestycji i Remontów.
Modernizacja energetyczna obejmuje m.in. ocieplenie ścian i piwnic, a także zaizolowanie stropów, wymianę okien, drzwi i oświetlenia na energooszczędne. Zmodernizowana zostanie też instalacja centralnego ogrzewania, a cały budynek dostosowany do przepisów przeciwpożarowych.
Projekt realizowany jest w ramach poddziałania 4.3.1 Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej - ZIT. Inwestycja ma zostać zrealizowana w II kwartale 2023 roku.