Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
9 °C
AAA

Rozbiórka przejścia podziemnego w Dąbrowie Górniczej. Prace podzielono na dwa etapy

fot. UM Dąbrowa Górnicza
Trwa rozbiórka przejścia podziemnego przy Damelu w Dąbrowie Górniczej. Następstwem rozbiórki będzie odsunięcie od skrzyżowania istniejącej sygnalizacji świetlnej i jej rozbudowa o przejście dla pieszych i przejazd rowerowy - poinfomował Urząd Miasta Dąbrowa Górnicza.

Jak podaje Miasto, w pierwszej kolejności przejście rozbierane jest pod linią tramwajową i zamkniętymi od 8 sierpnia wewnętrznymi pasami alei Piłsudskiego. Wejścia do przejścia zostały już zamknięte, a na wysokości Zespołu Szkół Ekonomicznych powstało w poniedziałek tymczasowe przejście naziemne przez aleję Piłsudskiego.

W kolejnych etapach przebudowy torowiska i alei Piłsudskiego, istniejąca sygnalizacja świetlna zostanie o kilka metrów odsunięta od skrzyżowania i rozbudowana o docelowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy.

– Dzięki temu piesi i rowerzyści komfortowo przejdą i przejadą na drugą stronę jezdni, a pasażerowie szybciej dostaną się na przebudowany przystanek tramwajowy – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Józef Bochnak, zastępca naczelnika Wydziału Infrastruktury Miejskiej, przypomina, że przejście przy Damelu było w bardzo złym stanie technicznym, które potęgowały problemy z odwodnieniem i powtarzające się systematycznie zalewania.

Dwa etapy rozbiórki przejścia podziemnego

W pierwszej kolejności rozbiórka przejścia będzie odbywała się pod linią tramwajową i zamkniętymi wewnętrznymi pasami alei Piłsudskiego.

– Wewnętrzne pasy zostaną później odtworzone, a w kolejnym etapie prace rozbiórkowe przeniosą się na zewnętrzne pasy jezdni. Ten etap planujemy jednak dopiero po otwarciu tunelu pod torami w centrum – podkreśla Krzysztof Serafiński.

W kolejnych etapach przebudowa czeka też jezdnię w kierunku huty między alejami a skrzyżowaniem z ul. Graniczną. Docelowo na tym odcinku utrzymane zostaną trzy pasy ruchu, a ich szerokość będzie wynosiła 3 metry. Pasy tej szerokości funkcjonują już po drugiej stronie, czyli na przebudowanej wcześniej jezdni w kierunku centrum.

Dzięki węższym pasom mieszkańcy zyskają więcej zieleni – trawnik wzdłuż jezdni po stronie Damelu będzie miał szerokość 3 metrów. Tam też – do skrzyżowania z aleją Majakowskiego – prowadzić będzie ciąg pieszo-rowerowy, natomiast droga rowerowa zostanie usytuowana przy jezdni w kierunku centrum.

Przejście podziemne przy Damelu jest jednym z trzech likwidowanych obecnie przejść, a jednocześnie jedynym do niedawna czynnym. Dwa pozostałe – przy Hucie Bankowej i w rejonie ul. III Powstania Śląskiego – nie działały od wielu lat. W miejscu tego ostatniego został zaplanowany nowy wjazd na osiedle z jezdni w kierunku huty.

 

Źródło: UM Dąbrowa Górnicza