
Związek Miast Polskich oraz Unia Metropolii Polskich w kampanii informacyjnej, która ma pokazać najważniejsze problemy społeczno-gospodarcze, jakie dotykają mieszkańców oraz miasta. Premiera pierwszego spotu odbyła się 28 lutego podczas konferencji prasowej ZMP i UMP w Senacie.
Rusza szeroka kampania informacyjna, która ma pokazać konsekwencje
w podwyżkach cen ciepła, energii, gazu czy ubytki w lokalnych
budżetach, za którymi stoi rząd. Akcja to także przejaw niezgody
na akt dyskryminacji mieszkańców miast ze strony partii rządzącej.
Spot „Nasze drogie
ciepło” to pierwszy materiał filmowy wypuszczony z inicjatywy
wyżej wspomnianych organizacji, które zrzeszają miasta. Ma on
między innymi wyjaśnić w jak najprostszy sposób mieszkańcom skąd
biorą się owe podwyżki.
-Na co dzień obserwujemy, że mieszkańcy szukają winnych podwyżek chociażby swoich czynszów. Złość niesłusznie kierują w stronę spółdzielni, wspólnot, lokalnych ciepłowni czy samorządów. A rzeczywista odpowiedzialność jest w zupełnie innym miejscu. Poprzez serię filmów pokażemy przykładowo, że wysokie ceny ciepła systemowego to wyłącznie wynik działań i zaniedbań polskiego rządu - mówi Krzysztof Kosiński, prezydent Ciechanowa i sekretarz Zarządu ZMP.
W najbliższych
tygodniach będziemy mogli zobaczyć kolejne spoty w ramach kampanii,
która ma startować w internecie, telewizji oraz radiu. Organizacje
chcą dotrzeć do jak najszerszej publiczności.
- Naszym celem jest dotarcie z prawdą do każdego obywatela. Państwowe spółki łupią miasta, a konsekwencje tego ponoszą nasi mieszkańcy. Przykładowo ceny za gaz dla ciepłownictwa są nadal horrendalnie wysokie mimo radykalnych i trwałych spadków na giełdzie. To jest zwykła grabież dokonywana przez rząd w biały dzień - mówi Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca, członek Zarządu ZMP.