Fizyczne objawy stresu: jak sobie z nimi radzić? Jak skutecznie rozładować napięcie?

Stres1

Redakcja

9 kwietnia 2022

Stres jest obecny w naszym życiu na co dzień - zarówno rodzinnym, jak i zawodowym. Osoby żyjące w permanentnym stresie bardzo często mają problemy z koncentracją, borykają się też z bezsennością bądź brakiem kontroli nad swoimi emocjami. Jakie są fizyczne objawy stresu i w jaki sposób możemy sobie z nimi radzić?

Jak objawia się stres?

Niewielki stres bywa czynnikiem motywującym, jednak jego nadmiar może poważnie zaszkodzić. Stres objawia się przede wszystkim:

  • drżeniem rąk,
  • nieumiejętnością sformułowania prostych zdań,
  • zaburzeniami mowy (jąkanie się, zbyt szybkie mówienie),
  • nieumiejętnością skoncentrowania się na konkretnej czynności,
  • problemami ze snem.

U każdego człowiek stres będzie miał nieco symptomy, w zależności od tego, jak długo jesteśmy narażeni na jego działanie oraz czy potrafimy umiejętnie sobie z nim poradzić.

Walka ze stresem, czyli jak opanować emocje?

Stres pojawia się zwykle w trudnych dla nas momentach i towarzyszą mu skrajne, często negatywne emocje, takie jak: strach, złość, smutek czy nawet agresja. Pierwszym krokiem do opanowania stresu jest nic innego, jak opanowanie emocji. W tym celu:

  • bierzemy kilka głębokich wdechów,
  • staramy się zaczerpnąć świeżego powietrza,
  • zamykamy oczy, aby na chwilę odseparować się od świata,
  • sięgamy po różnego typu akcesoria typu piłeczki antystresowe.

Opanowanie emocji może być bardzo trudnym zadaniem, zwłaszcza jeśli stres towarzyszy nam w miejscu pracy. Niemniej jednak, w momencie gdy dopadają nas negatywne emocje, a wraz z nimi spory zastrzyk adrenaliny, powinniśmy spróbować prostych metod, które pomogą nam walczyć ze stresem.

Redukcja stresu na co dzień - kilka przydatnych tipów

Nadmierny, permanentny stres nie jest naszym sprzymierzeńcem, dlatego też powinniśmy nauczyć się z nim walczyć. Fizyczne objawy stresu można redukować poprzez praktykowanie różnego typu rytuałów. Wśród nich warto wymienić:

  • słuchanie muzyki relaksacyjnej,
  • długą, gorącą kąpiel po ciężkim dniu,
  • medytację,
  • aktywność fizyczną, która pomaga rozładować nagromadzone w mięśniach napięcie,
  • jogę,
  • trening asertywności.

Oczywiście, długotrwałe redukowanie objawów stresu jest czasochłonne i wymaga skrupulatności. Nie sposób bowiem osiągnąć pożądane rezultaty po tygodniu medytacji czy regularnych treningów. Z drugiej strony tego typu czynności pozwalają nam zdystansować się oraz wewnętrznie wyciszyć. Dzięki nim stresujące sytuacje przestają w tak dużym stopniu wpływać na nasze życie, głównie w negatywnym kontekście.

Suplementy diety łagodzące napięcie

W łagodzeniu objawów stresu mogą nam pomóc różnego rodzaju suplementy diety czy wyroby medyczne, które dostępne są w serwisie Wapteka.pl. Większość z nich to produkty oparte na naturalnych składnikach (głównie ziołach), które redukują nagromadzone napięcie mięśniowe. Dzięki nim o wiele łatwiej jest się wyciszyć czy uspokoić. Pamiętajmy, że ziołowe suplementy diety można stosować długookresowo, choć w razie braku poprawy stanu zdrowia, należy skonsultować się z lekarzem. Bardzo istotne są również regularne ćwiczenia, dzięki którym można w prosty sposób poradzić sobie ze stresem. Wyroby medyczne łagodzące stres można przyjmować nie tylko doustnie, bowiem niektóre olejki doskonale sprawdzą się w aromaterapii, która - jak wykazano - może w znacznym stopniu wpływać na nasze zdrowie psychiczne, w tym również na odczuwanie stresu. 

 

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

21 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 16.2µg/m3 PM2.5: 14.4µg/m3