W Bytomiu rusza śródmiejska linia minibusowa. Gdzie dojedziemy nową linią nr 740

Minibus bytom

Redakcja

28 marca 2024

3 kwietnia na bytomskie ulice wyjedzie nowa linia minibusowa nr 740. Minibus połączy najważniejsze obszary Śródmieścia i część Rozbarku, dzięki czemu mieszkańcy będą mogli szybko i bez przesiadek poruszać się po centrum Bytomia. Nowa linia minibusowa będzie również uzupełnieniem dla kursujących już w centrum linii autobusowych i tramwajowych.

– Uruchomiona w trakcie modernizacji torowiska tramwajowego ul. Piekarskiej linia nr T-38 cieszyła się dużą popularnością wśród mieszkańców, którzy zwracali uwagę, że chcieliby jej utrzymania – mówi prezydent Bytomia Mariusz Wołosz. – Temat linii minibusowej w centrum pojawił się również podczas spotkań z mieszkańcami Śródmieścia, dlatego zdecydowaliśmy się w uzgodnieniu z Zarządem Transportu Metropolitalnego na uruchomienie na okres próbny śródmiejskiej linii minibusowej, która połączy najważniejsze obszary centrum naszego miasta – podkreśla prezydent Mariusz Wołosz.

Gdzie dojedziemy nową linią nr 740?

Linia minibusowa nr 740, która będzie obsługiwana niewielkimi, tj. mieszczącymi około 30 pasażerów pojazdami, połączy najważniejsze obszary Śródmieścia i część Rozbarku. Linia będzie kursowała z częstotliwością co 60 minut, a jej kursy zostaną dostosowane do odjazdów linii autobusowych i tramwajowych z przystanku początkowego – końcowego „Bytom Szkoła Medyczna", który zlokalizowany zostanie przy ul. Wrocławskiej w rejonie zjazdu do marketu Lidl. Minibusy z tego przystanku wyruszą w drogę okrężną po Śródmieściu, zatrzymując się na kilkunastu przystankach zlokalizowanych przy głównych drogach, a także przy najważniejszych obiektach miejskich, sportowych i kulturalnych, by ponownie wrócić na przystanek „Bytom Szkoła Medyczna" przy ul. Wrocławskiej.

Mieszkańcy będą mogli dojechać m.in. w pobliże Urzędu Miejskiego w Bytomiu, bytomskich szpitali, Lodowiska im. Braci Nikodemowiczów oraz boiska piłkarskiego przy ul. Piłkarskiej, Opery Śląskiej, a także cmentarzy przy ulicach Piekarskiej i Kraszewskiego w Śródmieściu oraz ul. Staffa w Rozbarku.

– Dzięki inicjatywie prezydenta Mariusza Wołosza mieszkańcy zyskują nowe możliwości w zakresie przemieszczania się po mieście. Jednym z efektów uruchomienia nowej linii będzie zatarcie tzw. białej plamy, co w praktyce oznacza włączenie do naszej sieci połączeń kolejnych obszarów i umożliwienie korzystania z autobusów wielu osobom – mówi Małgorzata Gutowska, dyrektor ZTM. 

Linia nr 740 będzie się także zatrzymywać przy dworcu PKP, dzięki czemu pasażerowie będą mogli przesiąść się na inne linie autobusowe, a także na pl. Sikorskiego, czyli miejsce postoju wszystkich bytomskich linii tramwajowych kursujących przez miasto.

Kursowanie linii co 60 minut

Linia minibusowa nr 740 będzie kursowała od godz. 5:06 do 19:47, z częstotliwością co 60 minut. W sumie zaplanowano w rozkładzie jazdy 15 kursów, a cała trasa obejmująca Śródmieście i Rozbark będzie miała długość – w zależności od trasy – około 14-15 km. Czas podróży również będzie uzależniony od trasy, jaką będzie pokonywała linia nr 740. Minibus jadący ze Szkoły Medycznej w kierunku ul. Łużyckiej pokona trasę w 48. minut, zaś minibus jadący ze Szkoły Medycznej w kierunku Lodowiska im. Braci Nikodemowiczów przy ul. Pułaskiego, całą trasę przejedzie w 42 minuty.

Trasa linii minibusowej nr 740

Linia nr 740 będzie kursowała w większości tą samą trasą, jednak część przystanków będzie obsługiwanych w zależności od kierunku jazdy minibusa.

Trasa – kierunek Bytom Szkoła Medyczna ulicami: Mikołaja Reja, Kazimierza Pułaskiego (z nowymi przystankami „Bytom Lodowisko", „Bytom Pułaskiego", „Bytom Didura"), Stefana Batorego („Bytom Szpital nr 2" – nowy przystanek), Chrzanowskiego, Wrocławską („Bytom Wrocławska"), Kolejową („Bytom Dworzec"), Karola Miarki (nowe przystanki „Bytom Opera", „Bytom Miarki"), Witczaka („Bytom Pogoda", „Bytom Piłsudskiego"), Musialika („Bytom Musialika" – nowy przystanek), Alojzjanów, Witczaka („Bytom Prusa"), Prusa, Mickiewicza, Gallusa („Bytom Gallusa"), Witczaka („Bytom Wesoła"), Powstańców Śląskich, Piekarską („Bytom Grottgera"), Al. Legionów, Kraszewskiego, Fałata („Bytom Kraszewskiego", „Bytom Fałata" – nowy przystanek), Strzelców Bytomskich („Bytom Strzelców Bytomskich"), Wrocławską („Bytom Wrocławska"), Chrzanowskiego, Tarnogórską, Olimpijską („Bytom Stadion"), Łużycką, Wrocławską („Bytom Łużycka") do przystanku końcowego „Bytom Szkoła Medyczna" – nowy przystanek.

Trasa – kierunek Bytom Szkoła Medyczna ulicami: Wrocławską („Bytom Łużycka"), Łużycką, Olimpijską („Bytom Stadion"), Tarnogórską, Wrocławską („Bytom Wrocławska"), Strzelców Bytomskich („Bytom Strzelców Bytomskich"), Fałata (nowe przystanki – „Bytom Pl. Rodła", „Bytom Kraszewskiego"), Kraszewskiego, Al. Legionów, Piekarską („Bytom Grottgera"), Powstańców Śląskich, Mickiewicza, Gallusa („Bytom Gallusa"), Witczaka („Bytom Prusa"), Matejki, Sokoła („Bytom Sokoła" – nowy przystanek), Musialika („Bytom Musialika"), Kochanowskiego („Bytom Kochanowskiego" – nowy przystanek), Siemianowicką („Rozbark Siemianowicka"), Witczaka, Krakowska - Matejki („Bytom Krakowska"), Katowicką („Bytom Pl. Sikorskiego"), Jagiellońską („Bytom Jagiellońska"), Powstańców Warszawskich („Bytom Powstańców Warszawskich"), Wrocławską („Bytom Wrocławska"), Chrzanowskiego, Batorego, Pułaskiego (nowe przystanki - „Bytom Didura", „Bytom Pułaskiego"), Pionierów, Robotniczą („Bytom Lodowisko" – nowy przystanek), Pułaskiego, Reja do przystanku końcowego „Bytom Szkoła Medyczna" – nowy przystanek.

Lokalizacja niektórych nowych przystanków może nieznacznie ulec zmianie tak, w jak w przypadku nowego przystanku Bytom Szpital nr 2, gdzie trwa analiza wykorzystania miejsca postojowego TAXI przy bezpośrednim wejściu do szpitala. W przypadku, gdy będzie istniała możliwość skrócenia postoju taksówek, przystanek zostanie zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwo bramy wjazdowej do szpitala.


powiązane artykuły:

Kolonia zgorzelec
Lokalne 26 marca 2024

Zakończył się remont zabytkowego zespołu urbanistyczno-architektonicznego Kolonia Zgorzelec w Byt

Polaczenie kolejowe bytomia z zabrzem i ruda slaska
Lokalne 14 marca 2024

Budowa ok. 6-kilometrowego odcinka torów oraz modernizacja istniejącego ok. 3-kilometrowego torow

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

12 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 5.1µg/m3 PM2.5: 4.6µg/m3