Uożarty kierowca? Reaguj! Czyli kampania „Prowadzę jestem trzeźwy” po śląsku

PJT 2 fot Danuta Pawelczyk

Redakcja

6 września 2023

Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka we współpracy ze spółką Tramwaje Śląskie S.A. i agencją reklamową Business Consulting zainaugurowali akcję w ramach kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy” … po śląsku. Specjalnie oznakowany tramwaj z wyraźnymi hasłami zachęcającymi do działania w przypadku zauważenia nietrzeźwego kierowcy będzie można spotkać na szlakach tramwajowych aż do października.

Nośnikiem kampanii został tramwaj, który stał się ruchomą platformą przekazu skierowanego do mieszkańców Śląska. Przekonujące hasła reklamowe sformułowane w języku polskim i śląskim, mają na celu uświadamianie, że każdy z nas powinien reagować w sytuacji, gdy zauważy pijanego kierowcę na drodze. Hasła zachęcają do aktywnego działania, takiego jak odebranie kluczyków od osoby nietrzeźwej, powiadomienie policji lub zorganizowanie transportu alternatywnego w postaci taksówki.

Współzałożycielem Fundacji jest ksiądz Piotr Brząkalik, duszpasterz trzeźwości Archidiecezji Katowickiej. Od lat zaangażowany w walkę z problemem alkoholizmu i promocję zdrowego trybu życia. W odniesieniu do kampanii, ks. Brząkalik wyraził swoje przekonanie:

- Zauważenie pijanego kierowcy, rowerzysty czy prowadzącego hulajnogę elektryczną na drodze nie jest sytuacją, którą można zignorować. To nasza wspólna odpowiedzialność, by chronić życie i zdrowie nie tylko nasze, ale i innych uczestników ruchu drogowego. W takich momentach niezwykle ważne jest, aby nie pozostawać biernym obserwatorem, lecz działać - nawet drobne gesty mogą mieć ogromne znaczenie – mówi.

Dzięki wykorzystaniu tramwaju komunikat dotarł do szerokiego grona mieszkańców regionu skłaniając do refleksji nad własnym zachowaniem na drodze. 

Sami w Spółce od wielu lat wyznajemy zasadę „zero pobłażliwości” . Motorniczy w pracy musi być absolutnie trzeźwy – to badamy, tego pilnujemy. Jestem przekonany, że także wieloletnia kampania Fundacji Trzeźwość z naszym udziałem przyniosła wiele pozytywnych efektów – podkreśla Bolesław Knapik, prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Z kolei Krzysztof Wilgus, prezes Zarządu Business Consulting Sp. z o.o. wskazuje, że świadomość konsekwencji jakie istnieją w wyniku nadużywania spożycia alkoholu jest elementem kluczowym.

- Mam nadzieję, że wszyscy, którzy widzą taki przekaz w formie reklamy społecznej na tramwaju, będą zmotywowani do odpowiednich i oczekiwanych reakcji – społecznie odpowiedzialnych – mówi.

Organizatorzy wyrażają nadzieję, że takie inicjatywy jak prowadzona od ponad 20 lat kampania „Prowadzę jestem trzeźwy” przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz zwiększą świadomość społeczną w kwestii trzeźwości za kierownicą.


powiązane artykuły:

FB IMG 1693060080935
Lokalne 26 sierpnia 2023

Miasto Katowice może przejść do kolejnego etapu największej inwestycji transportu publicznego w n

ZUR dron
Lokalne 22 sierpnia 2023

Kolejny etap przebudowy część układu torowego zajezdni tramwajowej w Chorzowie Batorym. Tramwaje

Sosnowiec Małachowskiego
Lokalne 4 września 2023

Od poniedziałku, 4 września na ul. Małachowskiego w Sosnowcu zostanie przywrócony ruch tramwajów.

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

23 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 7.1µg/m3 PM2.5: 6.3µg/m3