Trasa N-S będzie rozbudowana na północ. Ogłoszono przetarg na wykonanie odcinka od DTŚ do ul. Magazynowej

ruzbudowa trasy n-s

Redakcja

8 marca, 2023

Trasa N-S będzie rozbudowana dalej na północ. Ruda Śląska ogłosiła właśnie przetarg na wykonanie pierwszego odcinka tej drogi – od Drogowej Trasy Średnicowej do ul. Magazynowej. Zakres inwestycji obejmuje także budowę ronda turbinowego przy ul. Magazynowej oraz przebudowę tej ulicy na odcinku 400 m. 

Docelowy projekt trasy N-S od DTŚ do granicy z Bytomiem składa się z czterech odcinków: od węzła DTŚ do ul. Magazynowej, od ul. Magazynowej do ul. Orzegowskiej, od ul. Orzegowskiej do ul. Piastowskiej i od ul. Piastowskiej do ul. Karola Goduli. Przetarg, który właśnie ogłosiło miasto, dotyczy pierwszego odcinka. Wszczęcie procedury i uruchomienie procesu inwestycyjnego możliwe było dzięki pozyskaniu 65 mln zł z Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład (edycja druga).

Przypomnijmy, że od prawie dwóch lat trwa budowa kolejnego etapu trasy N-S w kierunku południowym. Obejmuje on odcinek od ul. Kokota do ul. Bielszowickiej wraz z węzłem, przebudowę ul. Bielszowickiej od wspomnianego węzła do ul. 1 Maja, rondo na skrzyżowaniu tych dwóch ulic oraz odcinek ul. 1 Maja od ul. Bielszowickiej do ul. Gabora. 

Na ukończeniu jest budowa sieci kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikami retencyjnymi. Przebudowano sieci uzbrojenia podziemnego branży teletechnicznej, sanitarnej i elektroenergetycznej. W ramach przebudowy ulicy Bielszowickiej rozebrano istniejącą nawierzchnię, wykonano podbudowę jezdni z kruszywa i warstwę podbudowy z mieszanki asfaltowej oraz miejsce do ważenia pojazdów.

Obecnie trwają prace związane m.in. z budową głównego ciągu trasy N-S. Wykonano większość nasypów drogowych, w trakcie są prace brukarskie przy budowie chodników i ścieżki rowerowej. Trwają również roboty związane z przebudową ulicy 1 Maja na odcinku od ulicy Żwirki i Wigury do ulicy Gabora. Rozebrano nawierzchnię jezdni, przebudowywane są sieci uzbrojenia podziemnego oraz trwa budowa pasa drogowego ul. 1 Maja w nowej geometrii drogowej.

Do tej pory powstały już trzy odcinki trasy N-S. Mają one długość ok. 3,4 km. Pierwszy został przekazany do użytkowania na początku 2013 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja, czyli drogi nr 925, do Drogowej Trasy Średnicowej, wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1 Maja. Jego budowa kosztowała ponad 48 mln zł.

Kolejny odcinek do użytkowania przekazany został w sierpniu 2016 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja do ul. Bukowej. Wraz z tą inwestycją dodatkowo wykonane zostało 1,5 km drogowego połączenia ul. Bukowej z ul. ks. Niedzieli. Ta inwestycja kosztowała ponad 60 mln zł.

Trzeci etap trasy N-S do użytku oddany został jesienią 2018 r. Odcinek o długości 1,4 km przebiega od ul. Bukowej do ul. Kokota. Jego realizacja kosztowała blisko 54 mln zł.

Na budowę wszystkich odcinków miasto pozyskało unijne dofinansowanie. Pierwszy etap został dofinansowany kwotą ponad 36 mln zł, drugi i trzeci fragment kwotą około 82 mln zł.

powiązane artykuły:

Budowa N-S w Rudzie Śląskiej
Wiadomości 13 grudnia, 2022

W Rudzie Śląskiej postępują prace przy budowie kolejnego odcinka trasy N-S. Wykonano już

295989181 10159238288062582 8534812002332042146 n
Lokalne 29 lipca, 2022

Trwa realizacja kolejnego etapu budowy trasy N-S w Rudzie Śląskiej. Kierowcy muszą liczyć się z utru

Mjhtyhgv
Lokalne 1 czerwca, 2022

65 mln zł z kolejnej odsłony Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych trafi do Rudy Śląskiej. To

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

-3 o

katowice

Jakość powietrza jest średnia.

PM10: 47.0µg/m3 PM2.5: 37.8µg/m3