Rusza remont wiaduktu nad DK86 w Będzinie

Wiadukt

Redakcja

9 października, 2022

Od 10 października do końca listopada kierowcy muszą przygotować się na utrudnienia na DK86 w Będzinie. Ruszają prace naprawcze wiaduktu nad drogą, który został uszkodzony rok temu.

10 października rozpoczną się roboty budowlane w obrębie wiaduktu nad DK86 w Będzinie, uszkodzonego podczas zeszłorocznego zdarzenia drogowego. - Prace rozpaczną się od przebudowy przewiązek, co będzie oznaczać konieczność wyłączenia z ruchu szybkich, lewych pasów ruchu na jezdniach w obu kierunkach. Po przygotowaniu przewiązek zostanie wdrożony kolejny etap czasowej organizacji ruchu, który przewiduje wyłączenie z ruchu jezdni drogi krajowej nr 86 w kierunku Katowic. Ruch przeniesiony zostanie na jezdnię w kierunku Częstochowy, gdzie pojazdy będą poruszać się po jednym pasie w każdym z kierunków. W tym czasie wykonawca odnowi zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej wiaduktu drogowego oraz konstrukcji wsporczej pod rurociągiem. Po wykonaniu tych robót ruch zostanie przełożony na jezdnię w kierunku Katowic. Wtedy zostaną wykonane główne naprawy, obejmujące m.in. wzmocnienie uszkodzonych dźwigarów wiaduktu drogowego, wymianę części konstrukcji wsporczej rurociągu oraz wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji. Przebudowane docelowo przewiązki wykorzystane zostaną w trakcie robót związanych z rozbiórką i budową przylegającego do wiaduktu drogowego obiektu tramwajowego. Ich wykonanie planowane jest na rok 2023 w ramach odrębnego zadania - informuje GDDKiA Katowice

Remont za kwotę prawie 1,8 mln zł wykona Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa. Prace powinny zakończyć się do 30 listopada 2022 r. Należy dodać, że integralną częścią wiaduktu drogowego jest konstrukcja wsporcza wodociągu magistralnego fi 600, którego zarządcą jest Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów w Katowicach.

30 listopada 2021 r. wiadukt został uszkodzony przez transportowaną na samochodzie ciężarowym koparkę. W wyniku uderzenia w spód konstrukcji wsporczej oraz nośnej wiaduktu drogowego doszło do deformacji dźwigarów głównych i konstrukcji wsporczej, oraz uszkodzenia ciosu łożyska stałego wiaduktu. Doszło również do całkowitego wysunięcia się łożysk elastomerowych konstrukcji wsporczej pod rurociąg oraz uszkodzenia systemu odwodnienia konstrukcji wsporczej. 

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

24 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 5.2µg/m3 PM2.5: 3.9µg/m3