
Rozpoczyna się przebudowa uszkodzonych wiaduktów drogowych w ciągu ulicy Mikołowskiej w Tychach, czyli krajowej 44. To jedna z największych inwestycji drogowych ostatnich lat, która czeka miasto.
Na razie bez utrudnień dla kierowców
Pierwszy etap przebudowy polegać będzie na zmniejszeniu masy i wzmocnieniu elementów konstrukcyjnych wiaduktu północnego. W poniedziałek 9 października drogowcy rozpoczną budowę przewiązek, czyli przejazdów, które umożliwią regulację ruchu na poszczególnych obiektach. Na tym etapie wykonawca nie przewiduje utrudnień dla kierowców. Pomimo prowadzonych prac, ruch utrzymany zostanie na obu wiaduktach. Wyjątkiem będzie moment, w którym frezowana będzie nawierzchnia na obiekcie północnym.
-Musimy maksymalnie, jak tylko jest to możliwe, „odciążyć” i wzmocnić wiadukt północny, żeby w kolejnych etapach, na jakiś czas, mógł przyjąć cały ruch. Przede wszystkim jednak chciałbym uspokoić kierowców. Najbliższe prace w zakresie frezowania nawierzchni, prowadzone będą w godzinach nocnych z 13 na 14 października – mówi Jacek Barański – zastępca dyrektora ds. realizacji inwestycji Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.
W kolejnych etapach, po spełnieniu warunków technicznych i formalnych, wykonawca przystąpi do wyburzenia wiaduktu południowego. W tym czasie ruch w obu kierunkach odbywać się będzie tylko po obiekcie północnym. Po wybudowaniu nowego wiaduktu południowego, wykonawca rozpocznie wyburzanie północnego. Należy zatem przyjąć, że pierwsze utrudnienia dla kierowców pojawią się dopiero w chwili, kiedy rozpoczną się prace rozbiórkowe.
Kierowcy i piesi zachowajcie ostrożność
Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach prosi wszystkich kierowców oraz pieszych o wyrozumiałość, cierpliwość i stosowanie się do znaków tymczasowej organizacji ruchu. Ze względu na zmiany w organizacji ruchu oraz obecność sprzętu budowlanego, szczególną uważność powinni zachować zwłaszcza pieszych.
Całość inwestycji kosztować będzie prawie 60 milionów zł, miasto na ten cel otrzymało 47,5 miliona złotych dofinansowania z programu: Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Wiadukt południowy powinien być gotowy w 2024 roku, natomiast północny w 2025 roku.