Pociągi jeżdżą po nowym wiadukcie kolejowym w Dąbrowie Górniczej, a samochody po wyremontowanej drodze pod torami. To efekt prac na rewitalizowanym odcinku linii od Dąbrowy Górniczej Wschodniej do Dąbrowy Górniczej Strzemieszyce na linii Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd. Wartość inwestycji? 40 mln zł.
Nowy wiadukt kolejowy ma ponad 50 metrów długości i waży ok. 300 ton. Usprawnia podróże i przewóz towarów na linii między Tunelem, Bukownem a Sosnowcem Południowym. Zamontowany w miejscu starej konstrukcji obiekt, zwiększył poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Są również korzyści dla komunikacji drogowej. Pod wiaduktem została wyremontowana jezdnia, którą wykorzystują m.in. autobusy komunikacji miejskiej. Powstał też nowy chodnik, którym piesi bezpiecznie przejdą z ul. Orkana do ul. Łuszczaka.
Budowa wiaduktu kolejowego jest kolejnym efektem projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.” Od maja na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, a od października na stacji Dąbrowa Górnicza Wschodnia podróżni korzystają z nowych, wyższych peronów, z których łatwiej wsiąść do podciągów. Perony są wyposażone w wiaty i ławki. Orientację ułatwia czytelne oznakowanie. Są też zamontowane gabloty z rozkładami jazdy, zegary i nagłośnienie. Większy komfort obsługi i bezpieczeństwo zapewnia podróżnym monitoring i jaśniejsze oświetlenie peronów i dróg dojścia.
Inwestycja PLK objęła też wymianę torów na odcinku Dąbrowa Górnicza Wschodnia – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Dzięki temu od nowego rozkładu jazdy (15 grudnia 2019) pociągi pasażerskie pojadą do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h. Przed pracami prędkość była o 30 – 50 km/h mniejsza.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca tego roku.
Źródło: PKP PLK