Piontkowski: nie widzę powodu, żeby automatycznie podnosić uczniom stopnie

Csm mid 20601219 e6b80ce6c0

Redakcja

2 czerwca 2020

Nie widzę powodu, żeby automatycznie podnosić uczniom stopnie - powiedział we wtorek minister edukacji narodowej Dariusz Piontkowski, odnosząc się do propozycji rzecznika praw dziecka. Apeluję do nauczycieli, aby wystawiali sprawiedliwe, obiektywne oceny - dodał szef MEN.

Rzecznik praw dziecka Mikołaj Pawlak ocenił, że "uczniowie ponieśli największe konsekwencje zdalnej edukacji" wprowadzonej w związku z epidemią koronawirusa. Zaapelował w związku z tym, aby oceny dla wszystkich uczniów na koniec roku były "plus jeden", tak "żeby wszyscy mieli promocję do następnej klasy".

O ten apel pytany był w radiu RMF FM minister edukacji. "Apeluję do nauczycieli, aby wystawiali sprawiedliwe, obiektywne oceny" - powiedział Piontkowski. "Nie widzę powodu, żeby automatycznie podnosić każdemu stopnie. Co zrobić z tymi, którzy zasługują na szóstkę? Siódemki już nie ma" - dodał.

Szef MEN pytany, ile dzieci będzie miało problem z oceną na koniec roku w związku ze zdalnym nauczaniem, odpowiedział, że badanie tej kwestii jest zadaniem samorządów. "Zgodnie z przepisami prawa, gdy dziecko nie realizuje obowiązku szkolnego, to najpierw wychowawca i dyrektor szkoły interweniują u rodziców, próbując doprowadzić do tego, żeby dziecko uczęszczało do szkoły. Gdy to nie pomaga, wójt, burmistrz, prezydent miasta powinien interweniować i nawet z udziałem policji doprowadzić do tego, żeby uczeń realizował obowiązek szkolny"- wyjaśnił minister.

Czytaj także:Nauczyciel chce nie klasyfikować twoje dziecko? Nie ma takiego prawa!

Jak dodał, są samorządy w Polsce, które nie mają z tym problemów, a są takie, które "mówią, że zdiagnozowały 50, czy 100 uczniów, jak niedawno prezydent Poznania". Dopytywany, czy ministerstwo prowadzi monitoring dotyczący tego, ile dzieci pozostało poza systemem edukacji, odpowiedział, że resort przede wszystkim sprawdza, czy "w szkołach odbywa się kształcenie na odległość".

"To systematyczne sprawdzamy. Kuratorzy w ramach nadzoru odeszli od tego tradycyjnego sprawdzania, co się dzieje w szkołach, takiego czysto biurokratycznego i raczej mają wspomagać dyrektorów szkół i nauczycieli, czy realizowane jest kształcenie na odległość" - powiedział Piontkowski. (PAP)

Foto: PAP

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

2 o

katowice

Cóż... Bywało lepiej.

PM10: 17.9µg/m3 PM2.5: 15.6µg/m3