Czy pozycjonowanie ma wpływ na konwersję?

Czy pozycjonowanie ma wp AA yw na konwersj AE

Redakcja

24 sierpnia 2022

Czy pozycjonowanie stron (SEO) pomaga w generowano konwersji i czy mogą je wykorzystywać wszystkie podmioty? Jaki wybór będzie najkorzystniejszy w zależności od charakterystyki strony internetowej? Jeżeli interesuje Cię wzrost widoczności strony lub sklepu z jednoczesnym generowaniem konwersji, zainteresowanie wzbudzi strategia SXO.

Pozycjonowanie stron (SEO) jest strategią marketingową, która opiera się na budowaniu widoczności witryny w wyszukiwarce, takiej jak Google. W efekcie serwis notuje wzrost ruchu organicznego. Czy w takim razie SEO pomaga także w generowaniu konwersji?

Pozycjonowanie a konwersja

Należy pamiętać, że głównym celem pozycjonowania jest wcześniej wspomniane budowanie widoczności, co prowadzi do generowania ruchu organicznego. Może wydawać się, że większa liczba użytkowników to od razu gwarancja zwiększenia sprzedaży – i w wielu przypadkach to prawda. Natomiast warto wiedzieć, że ostateczny wpływ na konwersję ma wiele istotnych czynników. Przede wszystkim polityka cenowa, metody dostawy, czy formy zwrotów oraz koszty związane z tymi procesami. Dodatkowo na decyzje zakupowe wpływają kwestie związane z UX/UI.

Zwiększenie ruchu organicznego może więc wpływać na sprzedaż, natomiast podczas realizacji pozycjonowania nie jest celem samym w sobie. Jeżeli interesuje Cię wzrost widoczności strony lub sklepu z jednoczesnym generowaniem konwersji, zainteresowanie wzbudzi strategia SXO. To połączenie SEO oraz UX. Więcej na ten temat dowiesz się w dalszej części artykułu.

Wpływ pozycjonowania na konwersję

Warto jednak zauważyć, że pozycjonowanie w niektórych sytuacjach może mieć wpływ na konwersję. Sytuacja ta dotyczy przede wszystkim kwestii optymalizacyjnych – a dokładnie czasu ładowania witryny. Z wielu badań wynika, że witryny wczytujące się zbyt długo charakteryzują się niższym współczynnikiem konwersji. Po prostu użytkownicy są przyzwyczajeni do wygodny i szukają komfortowych rozwiązań. Jeżeli sklep internetowy każde na siebie czekać zbyt długo, internauta opuści witrynę, przechodząc do konkurencji. Dlatego wdrożenie kompleksowej strategii pozycjonowania – łącznie z optymalizacją czasu ładowania – może mieć pozytywny wpływ na osiągany współczynnik konwersji.

Coraz częściej strategia SEO jest realizowana jednocześnie z optymalizacją UX. To SXO, czyli Search Experience Optimization. Takie podejście pozwala nie tylko budować widoczność, ale także wartościować pozyskiwany ruch organiczny. W myśl tego rozwiązania projektuje się stronę internetową maksymalnie przyjazną użytkownikowi. Dzięki temu istnieje większa szansa na dokonanie konwersji podczas wizyty.

Choć strategia SXO łącząca pozycjonowanie z UX jest kojarzona przede wszystkim ze sklepami internetowymi, znajduje również zastosowanie w obrębie firmowych stron pełniących funkcję wizytówki biznesu online. Również w takiej sytuacji dochodzi przecież do konwersji – takim zdarzeniem może być wypełnienie formularza kontaktowego, skorzystanie z live chatu lub spędzenie określonego czasu w witrynie.

Optymalizacja doświadczeń użytkownika

Istnieje szereg technik stosowanych podczas optymalizacji doświadczeń użytkownika. To rozwiązania wykorzystywane podczas pozycjonowania oraz projektowania UX. Zalicza się do nich między innymi:

  • testy A/B,
  • optymalizację menu, nawigacji oraz breadcrumbs,
  • marketing automation,
  • content marketing,
  • responsywność,
  • optymalizacja prędkości ładowania,
  • dobór fraz kluczowych na bazie intencji użytkowników.

Wybór konkretnych rozwiązań uzależniony jest od charakterystyki strony internetowej, branży oraz stanu witryny w początkowej fazie tworzenia, oraz wdrażania strategii. Dlatego każda witryna wymaga indywidualnego audytu, który następnie wykorzystuje się w przyszłości. Nie mniejsze znaczenie ma analiza stron konkurencji. To serwisy, z którymi strona będzie rywalizować o widoczność, ruch oraz klientów. Warto dokładnie zweryfikować, jakie rozwiązania pod kątem SEO stosują, aby następnie opracować skuteczniejszą strategię.

Rozwój wyszukiwarki Google sprawia, że strategia SXO staje się absolutnie niezawodnym rozwiązaniem. Coraz częściej algorytm działa w taki sposób, aby oceniać witryny nie tylko pod kątem jakości (content), ale także użyteczności. Z tego względu synergia UX oraz pozycjonowania jest chętnie wybierana przez sklepy, oraz strony internetowe mające na celu budowanie ruchu i konwersji przy pomocy wyszukiwarki Google.

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

9 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 7.2µg/m3 PM2.5: 6.5µg/m3