Torowisko na ulicy Wolności w Zabrzu zostanie wyremontowane

Podpisanie umowy Zabrze Wolności Miarki 01 Fot UM Zabrze Paweł Ja Nic Ja

Redakcja

10 stycznia 2023

W poniedziałek 9 stycznia podpisana została umowa z generalnym wykonawcą prac modernizacyjnych torowiska wbudowanego w jezdnię ulicy Wolności w centrum Zabrza.

Prace związane z modernizacją torowiska obejmą odcinek od skrzyżowania z ul. Miarki do posesji przy ul. Wolności 203-205. To część projektu „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. W postępowaniu przetargowym wpłynęło 7 ofert, a za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy TOR-KRAK Sp. z o.o. wartości niemal 10 mln zł netto (blisko 12,3 mln zł brutto).

Modernizacja umożliwi ruch tramwajów niskopodłogowych, co ułatwi korzystanie z komunikacji seniorom i osobom z niepełnosprawnościami. W znaczącym stopniu poprawi także bezpieczeństwo i komfort kierowców podkreśliła prezydent Zabrza Małgorzata Mańka-Szulik

- Będziemy musieli między innymi przenieść zaplecze techniczne gliwickiej zajezdni do zajezdni w Bytomiu, która to tymczasowo stanie się domem dla tramwajów kursujących w Zabrzu i okolicy. Bardzo liczymy na duże zaangażowanie, koordynację i współpracę ze strony Miejskiego Zarządu Dróg oraz na to, że prace zrealizowane zostaną w zapisanym terminie powiedział Henryk Kolender, Członek Zarządu Dyrektor Finansowy.

Wykonawca ma 7 miesięcy na realizację całości prac. Do trzech tygodni po podpisaniu umowy plac budowy zostanie formalnie przekazany generalnemu wykonawcy. Wstrzymanie ruchu tramwajowego nastąpi w momencie, gdy generalny wykonawca będzie gotów do przystąpienia do prac demontażowych.

Modernizacją objęty zostanie odcinek dwutorowej linii tramwajowej wbudowanej w jezdnię ul. Wolności o długości ok. 670 m. (tj. ok. 1340 metrów toru pojedynczego). Inwestycja obejmie m.in.: demontaż starej infrastruktury torowej i sieciowej wraz z frezowaniem nawierzchni jezdni, wykonanie prac ziemnych, budowę układu odwodnienia torowiska, przebudowę układu zasilania, przebudowę kolizji infrastruktury podziemnej, wykonanie warstw konstrukcyjnych pod torowiskiem, ułożenie torowiska w technologii prefabrykowanych płyt betonowych z elastycznym montażem szyn w komorach oraz odtworzenie warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni.

fot. UM Zabrze

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

13 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 6.3µg/m3 PM2.5: 5.6µg/m3