Nic tak nie denerwuje mieszkańców jak stanie w długich kolejkach. Jedne z najdłuższych można spotkać w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta. Miasto chce znaleźć antidotum na ten problem i daje mieszkańcom możliwość umówienia wizyty... przez Internet.
W rudzkim Urzędzie Miasta został właśnie uruchomiony system elektroniczny, za pomocą którego można się umówić konkretny dzień i godzinę wizyty w Wydziale Komunikacji. To nowa funkcja działającego już od dwóch lat elektronicznego systemu kolejkowego.
[CZYTAJ TAKŻE: 2020 rok, czyli setne urodziny podupadłych śląskich legend]
Internetowa rezerwacja terminu wizyty dotyczy rejestracji lub przerejestrowania pojazdu. Formularz znajduje się na stronie www.rudaslaska.pl/rezerwacje.
Wielu mieszkańców przychodzących do Urzędu Miasta kieruje się właśnie do Wydziału Komunikacji. Staramy się ułatwiać im załatwianie spraw, stąd wprowadzony w 2017 roku system kolejkowy, a teraz jego rozwinięcie wykorzystujące Internet”
W celu zarezerwowania terminu należy kliknąć w wybrany w kalendarzu dzień i wybrać wolną godzinę, wprowadzić dane w wymagane pola i kliknąć przycisk „Zarezerwuj”. W następnym oknie wyświetlony zostanie kod niezbędny do wygenerowania zarezerwowanego biletu w automacie biletowym, znajdującym się w Urzędzie Miasta przy Wydziale Komunikacji.
Na wizytę należy przybyć przed umówioną godziną, ponieważ spóźnienie kasuje dokonaną rezerwację. Można również anulować zarezerwowany termin, aby nie blokować kolejki. Służy do tego link przesyłany w wiadomości e-mail z kodem.
Elektroniczny system kolejkowy obsługujący Wydział Komunikacji, działa w Urzędzie Miasta Ruda Śląska od grudnia 2017 roku. Składa się on z automatu biletowego, w którym klient wybiera rodzaj sprawy, jaką chce załatwić i pobiera stosowny bilet z numerem kolejkowym. Na ekranie znajdującym w korytarzu obok drzwi Wydziału Komunikacji wyświetlają się kolejno numery biletów wraz z numerem pokoju i stanowiska obsługi. Jednocześnie podawana jest informacja głosowa dla osób, które znajdują się poza zasięgiem ekranu.
W 2019 roku Wydział Komunikacji obsłużył ponad 35 tys. spraw związanych z rejestracją pojazdów i prawem jazdy, w tej liczbie mieści się 12 375 zarejestrowanych pojazdów i 3 306 wydanych praw jazdy.
To ogromne usprawnienie na miarę XXI w. Urzędom zarzuca się biurokratyczność i archaiczne sposoby załatwiania spraw. Czy inne miasta pójdą w ślady Rudy Śląskiej?