Rudzcy radni podjęli uchwałę, która likwiduje Miejskie Centrum Kultury. W jego miejsce powstanie teatr.
Śląski Teatr Impresaryjny, bo tak będzie nazywać się nowa rudzka instytucja kulturalna, ma włączyć miasto do grona innych, w których mieszkańcy mają dostęp do kultury wysokiej. Teatr będzie nowoczesną i ambitną instytucją łącząca teatr oraz centrum animacji kulturalnej.
W mieście powstanie nowa, nowoczesna instytucja kultury, prowadząca profesjonalną działalność artystyczną oraz szeroko pojętą działalność impresaryjną, społeczną i edukacyjną na rzecz społeczności lokalnej ”
Zmiany mogą wydawać się kosmetyczne. Teatr swoją siedzibę będzie miał w budynku MCK. Aktualni pracownicy nie muszą martwić się o swoje stanowiska, gdyż zostaną pracownikami teatru. Instytucja przejmie również wszelkie wierzytelności i zobowiązania po MCKu. A więc czy różnica będzie tylko w nazwie? Nie.
Teatr będzie prowadził własną działalność artystyczną, producencką oraz będzie pełnił funkcję społeczną i edukacyjną.
Miejskie Centrum Kultury im. H. Bisty nie mogło w pełni realizować wymogów dotyczących wszystkich tych ról, dlatego też została podjęta decyzja o przekształceniu. Godny podkreślenia jest fakt, że zmiany te będą zachodzić bez konieczności ponoszenia znaczących nakładów finansowych"
Zmiany to przede wszystkim rozszerzenie działalności. Wszelkie cykliczne wydarzenia, które działy się w MCK-u, nadal będą się odbywać.
Jak przekonuje dyrektor Miejskiego Centrum Kultury, wraz z poszerzeniem działalności, zmiana nazwy jest konieczna.
- Sama zmiana nazwy jest głęboko przemyślana i konieczna z wielu względów. Przede wszystkim musi ona oddawać charakter instytucji oraz rodzaj prowadzonej działalności, z kolei dzięki jej unikatowości i niepowtarzalności wzrośnie rozpoznawalność instytucji, co ułatwi działania promocyjne i marketingowe – mówi Katarzyna Furmaniuk, dyrektor Miejskiego Centrum Kultury
Wydarzenia organizowane i współorganizowane przez Miejskie Centrum Kultury przyciągały publiczność. W 2018 roku wzięło w nich udział prawie 37 000 osób.