Przebudowa peronów na trasie Pszczyna - Żory

Suszecpkp

Redakcja

11 marca 2024

Spółka PKP PLK zamierza przebudować perony między Pszczyną a Żorami, co pozwoli na wygodniejsze podróże ze stacji Suszec oraz przystanków Suszec Rudziczka, Suszec Kopalnia, Radostowice, Pszczyna Czarków.

Obiekty zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą wiaty, ławki i nowe oświetlenie. Nowe nagłośnienie, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Stacja i przystanki, dzięki pochylniom i ścieżkom naprowadzającym, będą dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

Wymiana ok. 25 km torów i sieci trakcyjnej zapewni szybsze przejazdy pociągów. Prędkość, z obecnych dzisiaj 50-60 km/h zostanie podniesiona do 120 km/h dla składów pasażerskich i do 100 km/h dla towarowych. Czas przejazdu między Pszczyną a Żorami skróci się o blisko 10 minut (z 32 min do około 22 min). Na zwiększenie bezpieczeństwa wpłynie przebudowa 54 obiektów inżynieryjnych (mostów i przepustów) oraz 16 przejazdów kolejowo-drogowych.

- W woj. śląskim kolej zapewnia coraz lepsze podróże i jest niezbędna w przewozie towarów. Dzięki wykorzystaniu środków z Krajowego Planu Odbudowy możliwe będzie podniesienie prędkości i skrócenie czasu przejazdu pociągów na linii Pszczyna – Żory. Efektem inwestycji będą atrakcyjniejsze podróże i zwiększenie konkurencyjności transportu kolejowego w regioniemówi Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

- Modernizacja linii Pszczyna – Żory to ważny krok w kierunku rozwoju ekologicznego transportu w regionie. To kolejna inwestycja realizowana ze środków KPO, która przybliży kolej mieszkańcom woj. śląskiego i zapewni szybkie podróże mówi Piotr Wyborski, p.o. prezesa Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z firmą Budimex SA na wykonanie zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 148 na odc. Pszczyna – Żory”. Inwestycja będzie realizowana w formule „projektuj i buduj”. Po podpisaniu umowy zostaną opracowane dokumentacja projektowa i harmonogram robót. O zmianach w komunikacji wynikających z realizowania prac budowlanych na jednotorowej linii, PLK SA będą informować z wyprzedzeniem. Inwestycja planowana jest na lata 2024 – 2026. Jej wartość to prawie 260 mln zł netto. Finansowanie pochodzi ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.

fot. PKP PLK

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

13 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 5.4µg/m3 PM2.5: 4.8µg/m3