
Ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przedłużenia ul. Bocheńskiego w Katowicach w kierunku Ligoty i Panewnik.
Nowy odcinek drogi ma zaczynać się przy planowanym rondzie na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda. Dalej będzie przebiegał przez obszar w rejonie skrzyżowania ul. Brygadzistów z ul. Dobrego Urobku i przez teren dawnej linii kolei piaskowej. Linie kolejowe nr 171 i nr 141 nowa ul. Bocheńskiego pokona górą (będzie prowadzona nowym wiaduktem) i dalej w kierunku skrzyżowania ul. Kijowskiej z ul. Wybickiego.
– Dokumentacja projektowa obejmować będzie drogę klasy Z wraz z chodnikami, poboczami, drogą rowerową, zatokami autobusowymi, wiaduktem drogowym i przebudową istniejącego układu drogowego ul. Okrężnej – mówi Agnieszka Dutkiewicz, zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A.
– W trakcie realizacji projektu wykonawca będzie konsultował się z mieszkańcami, Radami Dzielnic oraz zespołem konsultacyjnym ds. Polityki Rowerowej Miasta Katowice – dodaje Dutkiewicz.
Otwarcie ofert w ramach przetargu zaplanowane jest w pierwszej połowie stycznia. Po wyborze wykonawcy i podpisaniu z nim umowy rozpocznie się proces przygotowania dokumentacji projektowej, który ma potrwać około 2 lat.
Przetarg na projekt dotyczący ul. Bocheńskiego to nie jedyne postępowania przetargowe dotyczące sporządzenia dokumentacji projektowych dla inwestycji drogowych w Katowicach. Trwa przetarg na zaprojektowanie przebudowy ul. Wieżowej. Zmodernizowana Wieżowa ma połączyć ul. Szarych Szeregów z ul. Bażantów, poprawiając komfort i bezpieczeństwo mieszkańców Kostuchny i Piotrowic. Przewidywany budżet na przygotowanie tej dokumentacji to prawie 338,6 tys. zł, a zainteresowanych realizacją jest 5 firm. Ich oferty wahają się od 196,8 tys. zł do prawie 454,5 tys. zł.
Z kolei na przebiegającej nieopodal ul. Armii Krajowej ma zostać zaprojektowana modernizacja trzech skrzyżowań: z ul. gen. Jankego, z ul. Kostki Napierskiego oraz z ul. Szarych Szeregów i ul. Stabika. Zyskają one wydzielone pasy do skrętu, chodniki i drogi rowerowe, a jedno ze skrzyżowań zostanie zamienione w rondo. To wszystko poprawi płynność ruchu i bezpieczeństwo jego wszystkich uczestników. Oferta wybrana w tym postępowaniu opiewa na niecałe 800 tys. zł. Po podpisaniu umowy z wykonawcą rozpocznie się etap projektowania, który ma potrwać 11 miesięcy.