
Jedną z najważniejszych inwestycji Tramwajów Śląskich SA. jest modernizacja linii tramwajowej, która łączy Śródmieście miasta Bytom z dzielnicą Stroszek. Do tej pory wykonawca inwestycji przebudował już 900 metrów toru pojedynczego, wykonał także 192 fundamenty pod słupy trakcyjne, a także przebudował kable trakcyjne na długości ponad 700 metrów. Jak wyglądają dalsze prace?
- Realizacja tej inwestycji jest bardzo ważna dla bytomian. To nie tylko jedna z najważniejszych linii tramwajowych w naszym mieście, ale jej przebudowa wpłynie na komfort jazdy bytomian dojeżdżających do pracy, szkół czy obiektów handlowych w centrum Bytomia, Chorzowie i Katowicach - mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda.
Obecnie prace
realizowane są na odcinku od pętli tramwajowej Stroszek Zajezdnia
do skrzyżowania przed przystankiem Stroszek Kopalnia, na torze
kierującego nas do centrum miasta. Drugi odcinek modernizacji
zaczyna się od istniejącego rozkładu w okolicach ul. Strzelców
Bytomskich 100 do ogródków działkowych, które są zlokalizowane w
okolicy ul. Piekarskiej.
Odcinek o długości
1,9 km zaczynający się od pętli tramwajowej do skrzyżowania przed
przystankiem Stroszek Kopalnia został już zabudowany warstwą
konstrukcyjną na poziomie 90%. Wykonywane są również prace w
zakresie budowy rusztu torowego. Do tej pory ułożono podkłady
strunobetonowe na odcinku ok. 250 m. Z kolei na odcinku około 2,9 km
od istniejącego rozjazdu w okolicach ul. Strzelców Bytomskich 100
do ogródków działkowych niedaleko ul. Piekarskiej wykonano
zabudowę warstw konstrukcyjnych torowiska na poziomie ok. 50%.
Szacuje się, iż dzięki dobrym warunkom atmosferycznym, które mogą dalej się utrzymywać, prace z robotami budowlanymi na pierwszym torze mogą zakończyć się wraz z końcem lutego 2023. To umożliwi przełożenie rozjazdów technologicznych, a tym samym rozpocznie się rozbiórka drugiego toru.