Współcześnie konkurencja między przedsiębiorstwami sprzedającymi rozmaite
towary ciągle rośnie. Aby zyskać przewagę nad innymi, firmy muszą sięgać po
różne rozwiązania marketingowe. Składa się na to szereg działań – jednym z nich
jest zadbanie o wygląd opakowań. W tym pomaga m.in. folia holograficzna.
Dlaczego warto ją wykorzystać?
Czym jest folia holograficzna?
Folia holograficzna jest syntetycznym materiałem, który ma szerokie zastosowanie. Wykorzystuje się go w branży kosmetycznej, a także do zabezpieczenia towarów, produkcji ozdobnych akcesoriów oraz zdobienia opakowań. W tym ostatnim przypadku najczęściej jest ona elementem etykiet samoprzylepnych na towary. Ich przygotowaniem zajmują się profesjonalne drukarnie (sprawdź: folia holograficzna – Unilogo jako dobry przykład przedsiębiorstwa poligraficznego specjalizujących się w produkcji różnego typu nalepek).
Czym wyróżnia się folia holograficzna? Tak naprawdę widać to na pierwszy rzut oka, ponieważ jej cechą charakterystyczną jest specyficzny wygląd. Materiał ten mieni się kolorami tęczy i daje efekt trójwymiarowości. Aby osiągnąć taki efekt, na cienki sztuczny materiał nadrukowuje się trójwymiarowe obrazy, używając do tego lasera. Jak to działa w praktyce? Na początku rejestruje się jeden obraz, jednak pod wieloma kątami. Następnie na syntetyczne podłoże nadrukowuje się wszystkie ujęcia. W ten sposób uzyskuje się efekt 3D.
Folia holo jako element przyciągający uwagę klientów
Zastosowanie folii holograficznej na opakowaniach produktów ma przede wszystkim na celu przyciągnięcie uwagi klientów. Ten materiał prezentuje się bardzo ładnie i ciekawie. Zrobione z niego etykiety znajdujące się na opakowaniach znacząco wyróżniają produkty spośród innych postawionych na tej samej półce sklepowej. Folia holograficzna błyszczy się i mieni różnymi barwami, w zależności od tego, pod jakim kątem pada światło. Wygląda to bardzo atrakcyjnie i od razu rzuca się w oczy. Wzbudza również zainteresowanie. Świetlne refleksy nadają ponadto opakowaniom niepowtarzalnego charakteru. W efekcie konsumenci mogą zostać zachęceni do tego, by przyjrzeć się bliżej produktowi, na którego opakowaniu znajduje się ta specyficzna folia. To z kolei może przełożyć się na ich decyzję zakupową.
Kreowanie wizerunku marki
Jeśli firma ozdabia opakowania swoich produktów folią holograficzną, może być postrzegana przez klientów jako innowacyjna i idąca z duchem czasu. Ten materiał wygląda bowiem nie tylko ciekawie, ale i nowocześnie oraz stylowo. Ważne, aby był zastosowany umiejętnie – liczy się więc odpowiedni projekt etykiety. Jeśli dobrze wykorzysta się folię holograficzną, może to nadać opakowaniom produktów elementu wyjątkowości i sprawić, że będą prezentowały się bardziej ekskluzywnie. Tego typu skojarzenia niewątpliwie pozwalają kreować dobry wizerunek całej firmy. W sytuacji, gdy opakowania jej produktów regularnie opatrzone są dekoracjami w stylu holo, umożliwia to także budowanie rozpoznawalności na rynku, co również ma duże znaczenie.