Pokolenie Z, urodzone na przełomie wieków, dorastało w świecie zdominowanym
przez technologię, media społecznościowe i szybkie zmiany. Dla wielu z nich
smartfony, aplikacje i media społecznościowe są tak naturalne jak powietrze,
którym oddychają. Wchodząc na rynek pracy, przynoszą ze sobą nowe oczekiwania,
wartości i potrzeby, które różnią się od poprzednich generacji. Dla firm, które
chcą przyciągnąć i zatrzymać młode talenty, istotne jest zrozumienie, co tak
naprawdę jest dla nich ważne. Dowiedz się, jakie elementy i rozwiązania powinny
znaleźć się w biurze przyszłości, aby stało się ono atrakcyjne dla młodych
talentów?
Pokolenie Z – charakterystyka i cechy generacji
Pokolenie tzw. Zoomerów tworzą osoby urodzone między 1995 a 2012 rokiem. Dorastały w świecie, w którym technologia cyfrowa była wszechobecna. Dzięki temu są bardziej obeznani z nowoczesnymi narzędziami niż jakiekolwiek poprzednie generacje. Dla nich smartfony, media społecznościowe i szybki dostęp do informacji w sieci to codzienność. Charakteryzują się większym otwarciem na różnorodność i zmiany społeczne, a także często angażują się w działania na rzecz środowiska i równości.
źródło: hushoffice.com
Zrozumienie wartości pokolenia Z. Czego oczekuje od pracodawcy?
Wkraczające na rynek pokolenie Z, poszukując pracy, nie kieruje się wyłącznie wysokością wynagrodzenia czy stabilnością zatrudnienia. Zoomerzy najchętniej wybierają miejsca pracy, które oferują elastyczność, możliwość rozwoju osobistego, jak również przestrzeń do wyrażania swojej indywidualności. Wielu z nich rozpoczynało swoją karierę w czasach lockdownu i dominacji pracy zdalnej. Doświadczenie izolacji sprawia, że obecnie poszukują firm, które choć oferują elastyczny model pracy hybrydowej, posiadają nowocześnie urządzone biura z ważnymi dla nich strefami sprzyjającymi interakcjom zespołów.
Dla młodych osób z generacji Z istotne jest nie tylko to, ile zarabiają, ale przede wszystkim, jakie wartości reprezentuje ich pracodawca. Oczekują odpowiedzialności społecznej, zrównoważonego rozwoju oraz otwartości na różnorodność.
Biuro skrojone na miarę pokolenia Z – jak je zaprojektować?
Biuro skrojone na miarę pokolenia Z wymaga nowatorskiego podejścia do projektowania przestrzeni pracy. Pokolenie to ceni sobie technologicznie zaawansowaną infrastrukturę, ale równie ważne jest dla nich poczucie wspólnoty i interakcji. Dlatego idealne biuro dla Zoomerów łączy najnowsze technologie z przestrzeniami wspierającymi kreatywność, współpracę oraz miejscami do indywidualnego skupienia.
Technologia na pierwszym miejscu
Dla osób z pokolenia Z wirtualna rzeczywistość stanowi codzienność, dlaczego w pracy kluczowe są dla nich nowe technologie oraz dostęp do najświeższych aplikacji i platform. W biurze nie powinno brakować ergonomicznych stanowisk wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt, nowatorskich rozwiązań, takich jak hushWall od Hushoffice, szybkiego łącza internetowego oraz przestrzeni przystosowanych do pracy zdalnej i wideokonferencji.
Właśnie z myślą o komfortowej komunikacji z rozproszonym zespołem, coraz więcej biur inwestuje w kabiny akustyczne hushHybrid, które oferują idealne środowisko do wideokonferencji oraz niezakłóconego kontaktu z członkami zespołu niezależnie od ich lokalizacji.
źródło: hushoffice.com
Przestrzeń do indywidualnej pracy
Biura przyszłości muszą oferować przestrzenie dostosowane do osobistych potrzeb i stylu pracy najmłodszych pracowników. Młode talenty pragną miejsc, które pozwolą im na spokojną pracę w skupieniu z dala od rozmów kolegów i gwaru open space. Kabiny akustyczne doskonale odpowiadają na te potrzeby, jednocześnie izolując pracowników od nadmiaru bodźców. Dla pokolenia, które dorastało w świecie smartfonów i ciągłych powiadomień, takie rozwiązania stają się nieocenionym atutem nowoczesnych biur.
Miejsca do wspólnej pracy nad projektem
Biuro na miarę pokolenia Z to przestrzeń, która łączy funkcjonalność z nowoczesnym podejściem do wspólnej pracy i komunikacji. Dla Zoomerów, nazywanych też pokoleniem lockdownu, wydzielone miejsca do współpracy są bardzo ważne. Po okresie zamknięcia poszukują oni możliwości kontaktu z innymi specjalistami w celu podniesienia swoich kwalifikacji oraz nawiązania nowych znajomości.
Pracownicy z generacji Z, mimo wychowania w erze cyfrowej, wolą często osobistą komunikację w pracy. Częściowo dlatego, że brak odpowiednich informacji powoduje u nich niepokój i wątpliwości.
Komfort i dobre samopoczucie w miejscu pracy
Firmy, które chcą przyciągnąć i zatrzymać talenty z generacji Z muszą zadbać o ich komfort i dobre samopoczucie już podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Dlatego dobrym pomysłem będzie przeprowadzenie rekrutacji w nowoczesnej budce akustycznej hushMeet.L. Te innowacyjne rozwiązania zapewniają ciszę i prywatność, jak również sprawiają, że w oczach kandydatów firma będzie wyglądać na inwestującą w nowoczesne rozwiązania, które wspierają pracę personelu. Wieloosobowe budki akustyczne stanowią także idealne miejsce do regeneracji, krótkiego odpoczynku lub nieformalnych spotkań w komfortowych warunkach.