
Bytomscy radni przyjęli uchwałę, która ma uporządkować chaos reklamowy w mieście. Tak zwana uchwała krajobrazowa (lub reklamowa) ma umożliwić samorządowi prawną ochronę lokalnego krajobrazu.
W poniedziałek 30 stycznia radni Rady Miejskiej w Bytomiu podjęli uchwałę w sprawie lokalnego krajobrazu. Na uchwałę mieszkańcy czekali już od dawna, albowiem umożliwi ona panowanie nad chaosem reklamowym jaki widoczny jest obecnie w mieście. Celem owej ustawy jest zatem wprowadzenie ładu przestrzennego w Bytomiu, a także umożliwienie przedsiębiorcom dotarcia z informacją do klientów.
- Uchwałę reklamową poprzedziły nie tylko konsultacje społeczne, ale również spotkania z mieszkańcami, przedsiębiorcami, a także spacery terenowe oraz badania ankietowe. Teraz przyjęta przez Radę Miejską uchwała czeka na ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego. - informuje urząd miasta Bytom
W uchwale reklamowej
miast zostało podzielone na trzy strefy:
- wrażliwą / Śródmieście oraz cenne zabytkowo obszary miasta
- przyrodniczą / tereny zielone w mieście
- komercyjną / pozostałe rejony miasta
Najważniejszą
zmianą jaką wprowadzi uchwała reklamowa to kontrola nad szyldami
oraz reklamami, które obecne panują w mieście. Jednak wprowadzone
w uchwale zmiany nie od razu wejdą w życie. By dokonanie
niezbędnych zmian, a także dostosowanie reklam wobec nowej uchwały
było możliwe, wprowadzono okresy dostosowawcze.
- W przypadku siatek i banerów reklamowych czas na dostosowanie się do nowych zapisów uchwały wynosi 12 miesięcy, szyldów - 2 lata. W przypadku pozostałych tablic reklamowych i urządzeń - w strefie wrażliwej 5 lat, a w strefach komercyjnej i przyrodniczej - 8 od daty wejścia w życie uchwały reklamowej. - informuje urząd miasta