
Nadal trwa awaria systemu ŚKUP. Nie działają kasowniki, automaty biletowe i aplikacja mobilna. ZTM podał informacje dotyczące obowiązku kasowania i możliwości zakupu biletów oraz o dostępnych kanałach sprzedaży i obowiązujących zasadach zapłaty za przejazd w pojazdach.
W środę 8 lutego o poranku doszło do awarii systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych. W pojazdach nie działają kasowniki, automaty biletowe, Portal ŚKUP, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i aplikacja Mobilny ŚKUP.
- Doszło do rozległej awarii systemu ŚKUP. Obecnie priorytetem jest dla nas rozwiązanie problemu, a więc przywrócenie działania systemu. Może to zająć kilka dni - informuje GZM.
Gdzie kupić bilety?
Bilety jednorazowe można kupować w wersji elektronicznej w zewnętrznych aplikacjach mobilnych (SkyCash, mPay, moBilet, zBiletem.pl, JakDojade). W wersjach papierowych dostępne są w: kioskach oznaczonych logo ŚKUP, Punktach Obsługi Pasażera oraz u kierowców.
Bilety w wersji papierowej można kupować także w 12 automatach solarnych (oznaczonych na stronie www gwiazdką– *).
Jak skasować bilet?
Bilety papierowe można kasować:
- w tradycyjnych kasownikach w autobusach.
- w tramwajach awaryjnie zamontowane zostaną kasowniki starego typu, oznaczające skasowanie biletu poprzez przedziurkowanie go. Po jego użyciu konieczne jest dodatkowo oznaczenie przez pasażera długopisem daty i godziny kasowania.
Jeśli w pojeździe nie ma żadnego z tego typu kasowników, pasażer powinien na odwrocie biletu zapisać datę i godzinę rozpoczęcia podróży, co będzie równoznaczne ze skasowaniem biletu.

fot. ZTM