Awaria ŚKUP trwa nadal. Jak kupić i skasować bilet? Potrzebny będzie... długopis!

News 02 1

Redakcja

9 lutego 2023

Nadal trwa awaria systemu ŚKUP. Nie działają kasowniki, automaty biletowe i aplikacja mobilna. ZTM podał informacje dotyczące obowiązku kasowania i możliwości zakupu biletów oraz o dostępnych kanałach sprzedaży i obowiązujących zasadach zapłaty za przejazd w pojazdach.

W środę 8 lutego o poranku doszło do awarii systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych. W pojazdach nie działają kasowniki, automaty biletowe, Portal ŚKUP, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i aplikacja Mobilny ŚKUP.

-  Doszło do rozległej awarii systemu ŚKUP. Obecnie priorytetem jest dla nas rozwiązanie problemu, a więc przywrócenie działania systemu. Może to zająć kilka dni - informuje GZM.

Gdzie kupić bilety?

Bilety jednorazowe można kupować w wersji elektronicznej w zewnętrznych aplikacjach mobilnych (SkyCash, mPay, moBilet, zBiletem.pl, JakDojade). W wersjach papierowych dostępne są w: kioskach oznaczonych logo ŚKUP, Punktach Obsługi Pasażera oraz u kierowców.

Bilety w wersji papierowej można kupować także w 12 automatach solarnych (oznaczonych na stronie www gwiazdką– *).

Jak skasować bilet? 

Bilety papierowe można kasować:

  • w tradycyjnych kasownikach w autobusach.
  • w tramwajach awaryjnie zamontowane zostaną kasowniki starego typu, oznaczające skasowanie biletu poprzez przedziurkowanie go. Po jego użyciu konieczne jest dodatkowo oznaczenie przez pasażera długopisem daty i godziny kasowania.

Jeśli w pojeździe nie ma żadnego z tego typu kasowników, pasażer powinien na odwrocie biletu zapisać datę i godzinę rozpoczęcia podróży, co będzie równoznaczne ze skasowaniem biletu.

awaria ŚKUP


fot. ZTM

powiązane artykuły:

komunikat ZTM
Wiadomości 8 lutego 2023

Awaria systemu ŚKUP. Nie działają kasowniki, automaty biletowe i aplikacja mobilna. ZTM apeluje

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

24 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 6.2µg/m3 PM2.5: 5.5µg/m3