Tychy po raz siódmy włączyły się w kampanię „19 dni przeciwko krzywdzeniu dzieci i młodzieży”, którą zainicjowała w 2011 roku szwajcarska fundacja „Women’s World Summit Foundation” (WWSF).
Celem kampanii jest uwrażliwienie mieszkańców na problem przemocy i krzywdzenia dzieci i młodzieży oraz edukacja społeczna na temat zjawiska przemocy i sposobach radzenia sobie z tym problemem.
Symbolem akcji jest pomarańczowa wstążka - znak sprzeciwu wobec działań krzywdzących dzieci i młodzież, a tegoroczne hasło brzmi: STACJA –EMPATYCZNI - RAZEM MAMY MOC
Do akcji zaproszono m.in. placówki oświatowe i miejskie instytucje. Do działań włączyło się także C.H. Gemini Tychy.
Przez 19 dni listopada napis TYCHY przy al. Niepodległości oraz „Żyrafa” w Parku Miejskim będą podświetlone na pomarańczowo, a na kilkunastu przystankach pojawią się plakaty promujące kampanię.
Na zlecenie Urzędu Miasta Tychy prof. Jadwiga Jośko-Ochojska poprowadzi dla pracowników placówek oświatowych i miejskich instytucji wykład „Brak empatii rodzi przemoc”.
Ośrodek Interwencji Kryzysowej (OIK) Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tychach przeprowadzi warsztaty dla mieszkańców OIK „Empatia wychodzi na plus". Ponadto opracuje i rozdystrybuuje materiały zawierające m.in. informacje, gdzie można zgłaszać sytuacje przemocy.
Źródło: UM Tychy