Ewa Weber otrzymała stanowisko dyrektora generalnego w Ministerstwie Aktywów Państwowych. W listopadzie została odwołana ze stanowiska III zastępcy prezydenta Gliwic.
Pod koniec listopada prezydent Gliwic Adam Neumann odwołał Ewę Weber ze stanowiska III zastępcy. Dlaczego? Jak poinformował Adam Naumann w oświadczeniu, powodem była utrata zaufania.
- Zastępcy prezydenta to jego najbliżsi współpracownicy, a współpraca z nimi wymaga bezwzględnego zaufania. Od pewnego czasu charakter mojej współpracy z Ewą Weber nie spełniał tego warunku. Mimo przykrych okoliczności zakończenia współpracy z Ewą Weber chciałbym jej podziękować za pełne poświęcenia około cztery lata pracy na rzecz naszego miasta - poinformował prezydent Gliwic.
Neumann dodał, że powoływanie i odwoływanie wiceprezydentów jest jego wyłączną kompetencją i nie musiał uzasadniać swojego wyboru. Prezydent Gliwic dodał również, że nie zamierza powoływać nikogo na miejsce Ewy Weber.
- Obowiązki realizowane dotąd przez panią Weber zostaną podzielone między pozostałych dwóch Zastępców Prezydenta Miasta - Aleksandrę Wysocką i Mariusza Śpiewoka - skomentował Neumann.
Ewa Weber była odpowiedzialna w Gliwicach za realizację zadań z zakresu edukacji, zdrowia i spraw społecznych, zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej, obronności państwa i bezpieczeństwa publicznego, kultury, sportu, turystyki, inicjatyw lokalnych, współpracy z organizacjami pozarządowymi, klubami sportowymi, uczelniami wyższymi oraz Komendą Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej i Ochotniczymi Strażami Pożarnymi. Jak informowały media w ostatnim czasie, prezydent Gliwic stopniowo odbierał zadania realizowane przez Weber. M.in. utraciła nadzór nas spółkami miejskimi. Aż ostatecznie doszło do jej odwołania.
Weber z Budką
"Bezrobocie" u Ewy Weber nie trwało długo. Już pierwszego dnia swoich rządów w Ministerstwie Aktywów Państwowych, Borys Budka powołał Ewę Weber na stanowisko dyrektora generalnego w ministerstwie.
Jak informuje ministerstwo, dyrektor generalny resortu zajmuje się organizacją pracy ministerstwa, koordynacją spraw związanych z kontrolą zarządczą i planami działania, zarządzaniem zasobami ludzkimi, prowadzenie spraw związanymi z zatrudnieniem pracowników ministerstwa, informatyzacją ministerstwa, komisjami dyscyplinarnymi i antymobbingowymi, zarządzaniem dokumentacją, archiwum ministerstwa, kancelarią ministerstwa.