Nad projektowanym ostatecznie do realizacji wariantem trasy S11 oraz obwodnicy Nakła Śląskiego i Świerklańca rozmawiali wczoraj w tarnogórskim Ratuszu z dyrekcją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach przedstawiciele Tarnowskich Gór, Miasteczka Śląskiego, Tworoga, Ożarowic, Świerklańca i powiatu tarnogórskiego.
Wszystko wskazuje, że do realizacji trafi ostatecznie niebieski, północny wariant trasy omijający zarówno Strzybnicę, jak i Pniowiec.
Trasa S11 połączy autostradę A1 od węzła w Piekarach Śląskich z trasą na Poznań powyżej Tworoga stając się jednocześnie północną obwodnicą Tarnowskich Gór.
Według optymistycznego planu GDDKiA jeszcze w tym roku chciałaby zakończyć projektowanie i złożyć wniosek o decyzję środowiskową. Gdyby wszystko poszło zgodnie planem, realizacja mogłaby zacząć się najwcześniej jesienią 2027 i potrwać około dwóch lat.
Przypomnijmy, wariant północny oznaczony na dokumentacji projektowej kolorem niebieskim omija tereny zurbanizowane i zabudowane. Znaczna część drogi ulokowana będzie pośród obszarów leśnych, co przyczyni się do zapewnienia izolacji akustycznej i środowiskowej przyszłej drogi.
Projektowana trasa omija obszary cenne przyrodniczo, jak też tereny potencjalnych konfliktów społecznych czy planistycznych – napisali w uzasadnieniu uchwały radni. Trasa nie obejmie terenów zamkniętych o przeznaczeniu wojskowym oraz terenów wymagających dokończenia rekultywacji w dzielnicy Sowice.
Przebieg trasy nie rozdziela integralności jednostek osadniczych Strzybnicy i Pniowca, co było przedmiotem uwag i krytyki. Zaproponowany przebieg nie przewiduje też wyburzeń domów.
Źrodło: UM Tarnowskie Góry