Rusza przebudowa torowiska w Zabrzu! Ważne zmiany dla podróżnych!

Zabrze Wolności linia 4

Redakcja

13 lutego, 2023

W poniedziałek, 13 lutego rozpoczynają się prace związane z przebudową torowiska tramwajowego w Zabrzu. Na pół roku wstrzymany zostanie ruch tramwajów między centrum a zajezdnią w Gliwicach. Zmiany obejmą też linie autobusowe, ze względu na wprowadzone objazdy.

Przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Wolności w Zabrzu od skrzyżowania z ul. Miarki do posesji przy ul. Wolności 203-205 realizować będzie krakowska firma TOR-KRAK. W poniedziałek 13 lutego wprowadzona zostanie czasowa organizacja ruchu w rejonie objętym pracami, wstrzymany też zostanie ruch tramwajów. Z tego powodu musieliśmy podzielić pracowników zaplecza technicznego gliwickiej zajezdni i przenieść ich do zajezdni w Bytomiu Stroszku oraz Chorzowie Batorym. To z tych dwóch miejsc od poniedziałku będą wyjeżdżać tramwaje obsługujące linie w Zabrzu i okolicach. Zawieszenie ruchu tramwajowego na modernizowanym odcinku skutkuje też szeregiem zmian w organizacji ruchu liniowegomówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Zawieszone zostaną linie nr 1, 2 i 4. Tramwaje linii nr 3 będą kursować wg nowego rozkładu jazdy na zmienionej trasie między pętlą Makoszowy a pętlą Biskupice. Uruchomiona zostanie linia nr 5 kursująca w relacji: Ruda Śląska Chebzie Pętla – Zabrze pl. Wolności – Bytom pl. Sikorskiego oraz linia nr 30 obsługująca trasę między pętlą w Zabrzu Biskupicach a pl. Sikorskiego w Bytomiu. Dodatkowo zmieniony zostanie rozkład jazdy linii nr 9.

Funkcjonująca już wcześniej linia autobusowej komunikacji zastępczej, oznaczona jako T-3, zostanie wydłużona, kursując pomiędzy przystankami Zabrze Mikulczyce Zwrotnicza a Gliwice Zajezdnia. Ze względu na zmiany w organizacji ruchu kołowego i wyznaczone objazdy, korekcie ulegną trasy autobusów 8 linii: 6, 250, 270, 280, 286, 617, 840, 840N.

Modernizacją objęty zostanie odcinek dwutorowej linii tramwajowej wbudowanej w jezdnię ul. Wolności o długości ok. 670 m. (tj. ok. 1340 metrów toru pojedynczego). Inwestycja obejmie m.in.: demontaż starej infrastruktury torowej i sieciowej wraz z frezowaniem nawierzchni jezdni, wykonanie prac ziemnych, budowę układu odwodnienia torowiska, przebudowę układu zasilania, przebudowę kolizji infrastruktury podziemnej, wykonanie warstw konstrukcyjnych pod torowiskiem, ułożenie torowiska w technologii prefabrykowanych płyt betonowych z elastycznym montażem szyn w komorach oraz odtworzenie warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni. Całość prac pochłonie blisko 12,3 mln zł brutto i zgodnie z zapisami umowy powinna zostać wykonana do 9 sierpnia br.

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

12 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 0.9µg/m3 PM2.5: 0.7µg/m3