Metrobilet to oferta dla pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej ZTM oraz pociągów Kolei Śląskich. Na jednym bilecie można podróżować wszystkimi środkami transportu na terenie Metropolii. Czy jego przyszłość jest zagrożona?
Jak zapewnia Kazimierz Karolczak głównym celem metropolii jest ułatwienie życia mieszkańcom. Metrobilet jest dziełem współpracy Związku Transportu Metropolitalnego i Kolei Śląskich. To jedno z ważniejszych osiągnięć dwuletniego działania metropolii. Marszałkowi województwa jednak chyba nie podoba się ta współpraca.
[CAŁA ROZMOWA: Karolczak: Budżet Państwa szuka pieniędzy w kasach samorządów]
Skoro marszałek odpowiada za kolej, a my za autobusy to naturalna wydaje się współpraca. Wydaje mi się, że marszałek tylko wysoko stawia swoją pozycję negocjacyjną”
Szef GZMu widzi szanse w tej współpracy i bardzo mu na niej zależy. Jednak gdyby nie udało się jej kontynuować jest plan awaryjny.
W ostateczności możemy powołać własną kolej, ale to bezsensowne mnożenie przewoźników. Lepiej zlecić to komuś kto już się tym zajmuje”
Dzięki działaniom metropolii utworzono wiele nowych połączeń kolejowych i nie wydaje się, by marszałek chciał je likwidować.
Jak dodaje szef GZMu nie ma mowy o żadnym sporze z marszałkiem województwa, a jedynie otwartych negocjacjach. Zdaniem Kazimierza Karolczaka obie strony powinny znaleźć złoty środek i dojść do kompromisu.