Nowy peron i przejście podziemne na stacji Czechowice-Dziedzice

Csm Nowy peron na stacji Czechowice Dziedzice wiata i tablica z nazwa stacji po torze przejezdza pociag fot Damian Zaba 691b888dfe

Redakcja

2 lutego, 2022

Podróżni korzystają z nowego peronu i przejścia pod torami na stacji Czechowice-Dziedzice. Nowy peron zapewnia lepszy dostęp do pociągów w kierunku m.in. Zwardonia i Katowic. Inwestycja na linii Goczałkowice-Zdrój – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg za 1,4 mld zł poprawia warunki podróży i przewozu towarów. Dofinansowana jest z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Dla podróżnych perony stacji Czechowice-Dziedzice stają się bardziej dostępne i komfortowe. Pasażerowie korzystają już z nowego peronu. Peron jest wyższy, dzięki czemu ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Nowa wiata zabezpiecza podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Są nowe ławki, informacja pasażerska, czytelne oznakowanie i jasne oświetlenie. Bezpieczne i wygodne dojście na peron zapewnia nowo wybudowane przejście podziemne. Będą też windy.

Budowane są schody z peronu na wiadukt na ul. Traugutta. Wykonawca kontynuuje prace przy sąsiednim peronie. Udogodnieniem dla podróżnych jest peron tymczasowy przy budynku dworca.

Na stacji Czechowice-Dziedzice zmodernizowano 5 torów. Kontynuowane są prace od strony ul. Hutniczej. Przebudowa układu torowego zwiększy możliwości obsługi składów na stacji.

Czasowe zmiany w komunikacji

Szeroki zakres prac przy sieci trakcyjnej i układzie torowym wymaga zmian w komunikacji. Zmiany maksymalnie ograniczono. Na odcinku Pszczyna - Bielsko-Biała Główna za nocne pociągi wprowadzono zastępczą komunikację autobusową. Szczegóły są dostępne na stronach przewoźników oraz www.portalpasazera.pl

Efektem inwestycji będą sprawniejsze podróże na trasie z Katowic do Zebrzydowic i w Beskid Śląski. Podróżni korzystają z dwóch nowych peronów w Zabrzegu, a także z bezpiecznego przejścia pod torami i na drugą stronę miasta. Dostęp do peronów ułatwiają zadaszone pochylnie. Na obiekcie przygotowane zostały ławki, wiaty i gabloty na rozkłady jazdy. Z nowego peronu pasażerowie wygodnie dojadą do Czechowic-Dziedzic, Skoczowa i Zebrzydowic. 

Pociągi jeżdżą też po nowym torze i moście nad Wisłą między Goczałkowicami Zdrojem a Czechowicami. Nowa przeprawa kolejowa zapewnia bezpieczne podróże i przewóz towarów. Wróciły bezpośrednie połączenia między Goczałkowicami Zdrojem a Zabrzegiem po tzw. łącznicy. Takie rozwiązanie nie wymaga wjazdu do stacji Czechowice pociągów z Katowic do Skoczowa i z Katowic do Zabrzegu.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawi przepustowość kolejowych szlaków oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Linie kolejowe będą dostosowane do wymogów transeuropejskiej sieci transportowej. Projekt zapewnia wzrost konkurencyjności kolei względem innych środków transportu. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt przewiduje wymianę około 50 km torów i sieci. Wymiana rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów wpłynie przebudowa 3 przejazdów kolejowo-drogowych.

Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła - Czechowice–Dziedzice - Zabrzeg” o wartości 1,4 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Roboty planowane są do października 2023 roku.

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

9 o

katowice

Cóż... Bywało lepiej.

PM10: 26.2µg/m3 PM2.5: 21.5µg/m3