Naprawa nawierzchni na A1. Kierowcy omijają korek przez lokalne wsie

1460x616 12

Redakcja

24 lipca, 2023

Ruszyły prace naprawcze nawierzchni A1 na wysokości Konopisk. Z powodu utrudnień powstaje kilkukilometrowy korek. Część kierowców omija zator przez pobliskie wsie. 

W 2020 roku, na odcinku A1 o długości ok 300 m pojawiły się nierówności nawierzchni. Wykonawca w pierwszej kolejności wykonał doraźne zabiegi naprawcze, tak aby zminimalizować nierówności w tym miejscu. Następnie po wezwaniu GDDKiA, przygotował program naprawczy tego odcinka. Po zatwierdzeniu programu naprawczego przez GDDKiA nadszedł czas wykonania docelowej naprawy.

Naprawa miała ruszyć 12 lipca, ale termin został przesunięty. - Z uwagi na prognozowane upały wprowadzenie zmian w organizacji ruchu oraz rozpoczęcie prac naprawczych autostrady A1 w Konopiskach nastąpi w późniejszym terminie. O dalszych działaniach będziemy informować na bieżąco - informowała GDDKiA.

Korki i objazdy przez wsie

Prace ruszyły ostatecznie pod koniec ubiegłego tygodnia. Zamknięto jezdnię ruchu w kierunku północnym na odcinku około 500 m oraz przekierowano ruch na jezdnię przeciwną. Kierowcy do swojej dyspozycji mają po jednym pasie w każdym z kierunków. Wprowadzono także ograniczenie prędkości do 80 km/h na odcinku w rejonie robót oraz do 60 km/h w miejscach przejazdu na drugą jezdnię.

Z racji utrudnień, na wysokości Konopisk powstają kilkukilometrowe korki. Jednak część kierowców znalazło na nie sposób. Jadąc w kierunku Łodzi, zjeżdżają z A1 na węźle Woźniki, a dalej jadą przez lokalne wsie. Następnie wracają na A1 koło Częstochowy.

Wśród omijających korek są pojazdy ciężarowe, które w ten sposób zaburzają od piątku życie mieszkańców spokojnych miejscowości. Prace na A1 mają zostać zakończone w październiku. 

Naprawa obejmuje rozbiórkę istniejącej nawierzchni, budowę dodatkowych sączków odwadniających, wymianę: gruntu podłoża oraz całej konstrukcja jezdni. Następnie wykonawca ułoży nową nawierzchnię z mieszanki mineralno-asfaltowej, wykona szczeliny dylatacyjne pomiędzy nawierzchnią betonową i asfaltową. Całość zakończy montaż barier ochronnych i wdrożenie docelowej organizacji ruchu uwzględniające odtworzenie oznakowania poziomego i pionowego. 

fot. GDDKiA

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

11 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 11.8µg/m3 PM2.5: 9.2µg/m3