Od poniedziałku trwa wielki chaos związany z systemem Transport GZM. Problemy z migracją danych, kupieniem biletu, a nawet skasowaniem kodu w autobusach. ZTM zaleca m.in. usunięcie konta i nową rejestrację, ale ten proces trwa 2 dni.
Z końcem września wyłączony został system ŚKUP. Zastąpił go system Transport GZM, który działa m.in. jako aplikacja. A raczej "nie działa", bo Transport GZM zaliczył falstart.
Jeszcze w weekend pojawiły się w sieci pierwsze wpisy o problemach z aplikacją. Ale dopiero 2 października, kiedy użytkownicy ruszyli do szkół, uczelni lub pracy, okazało się, że w wielu przypadkach aplikacja nie działa. Były problemy z jej uruchomieniem, zalogowaniem lub system nie widział zakupionych wcześniej biletów.
- Zgodnie z informacją od wykonawcy systemu firmy Asseco Data Systems, wczoraj doszło do awarii modułu AOZ (Aplikacja obsługi żądań) systemu. Moduł ten odpowiada za komunikację systemu centralnego z pojazdami i automatami biletowymi, terminalami w kioskach - informował w poniedziałek ZTM.
Okazało się, że nie udało się przeprowadzić migracji biletów z karty ŚKUP na konta założone przed 1 października. Jeszcze w poniedziałek ZTM poinformował, że wykonawca systemu miał usunąć awarię. Ponadto wielu użytkowników nadal ma problemy z aplikacją.
Powstał informacyjny chaos. Na dworcu w Katowicach do punktu ZTM w poniedziałek i we wtorek ustawiła się ogromna kolejka. ZTM zalecał zabieranie ze sobą... kart ŚKUP oraz odinstalowanie i zainstalowanie aplikacji. Ale podróżni informowali dalej, że nowa instalacja też nie pomaga.
- Mimo zapewnień wykonawcy systemu firmy Asseco, że migracja biletów została skutecznie wykonana, nadal otrzymujemy zgłoszenia o braku migracji biletów. Poprosiliśmy wykonawcę o informacje o przyczynach dalszego występowania problemów - informował we wtorek ZTM.
Migracja ŚKUP
Jak dodaje ZTM w swoim komunikat, część użytkowników systemu Transport GZM, która założyła konto po 1 października nie skorzystała z opcji "zakładam konto z migracją danych ze ŚKUP", która umożliwia migrację biletów i środków ze starego konta. Żeby to zrobić muszą... zlikwidować konto, a to trwa 48 godzin! Potem na nowo muszą zarejestrować się w systemie i zaznaczyć odpowiednią opcję.
ZTM informuje też o możliwości zgłaszania problemów drogą mejlową.
- Jeżeli na Waszym koncie (założonym przed 1 października) nie widać karty ŚKUP lub zapisanych na niej biletów (najlepiej sprawdzić to po zalogowaniu na portalu transportgzm.pl), prosimy o zgłoszenie tego na e-mail: zgloszenia@transportgzm.pl, w zgłoszeniu prosimy o podanie numeru ID konta (dostępny jest w zakładce “Moje dane”) oraz nr karty ŚKUP - apeluje zarządca transportu w GZM.