Falstart systemu Transport GZM

382994316 732135265620629 6225859095801851768 n

Redakcja

4 października 2023

Od poniedziałku trwa wielki chaos związany z systemem Transport GZM. Problemy z migracją danych, kupieniem biletu, a nawet skasowaniem kodu w autobusach. ZTM zaleca m.in. usunięcie konta i nową rejestrację, ale ten proces trwa 2 dni. 

Z końcem września wyłączony został system ŚKUP. Zastąpił go system Transport GZM, który działa m.in. jako aplikacja. A raczej "nie działa", bo Transport GZM zaliczył falstart.

Jeszcze w weekend pojawiły się w sieci pierwsze wpisy o problemach z aplikacją. Ale dopiero 2 października, kiedy użytkownicy ruszyli do szkół, uczelni lub pracy, okazało się, że w wielu przypadkach aplikacja nie działa. Były problemy z jej uruchomieniem, zalogowaniem lub system nie widział zakupionych wcześniej biletów.

- Zgodnie z informacją od wykonawcy systemu firmy Asseco Data Systems, wczoraj doszło do awarii modułu AOZ (Aplikacja obsługi żądań) systemu. Moduł ten odpowiada za komunikację systemu centralnego z pojazdami i automatami biletowymi, terminalami w kioskach - informował w poniedziałek ZTM. 

Okazało się, że nie udało się przeprowadzić migracji biletów z karty ŚKUP na konta założone przed 1 października. Jeszcze w poniedziałek ZTM poinformował, że wykonawca systemu miał usunąć awarię. Ponadto wielu użytkowników nadal ma problemy z aplikacją. 

Powstał informacyjny chaos. Na dworcu w Katowicach do punktu ZTM w poniedziałek i we wtorek ustawiła się ogromna kolejka. ZTM zalecał zabieranie ze sobą... kart ŚKUP oraz odinstalowanie i zainstalowanie aplikacji. Ale podróżni informowali dalej, że nowa instalacja też nie pomaga.

- Mimo zapewnień wykonawcy systemu firmy Asseco, że migracja biletów została skutecznie wykonana, nadal otrzymujemy zgłoszenia o braku migracji biletów. Poprosiliśmy wykonawcę o informacje o przyczynach dalszego występowania problemów - informował we wtorek ZTM.

Migracja ŚKUP

Jak dodaje ZTM w swoim komunikat, część użytkowników systemu Transport GZM, która założyła konto po 1 października nie skorzystała z opcji "zakładam konto z migracją danych ze ŚKUP", która umożliwia migrację biletów i środków ze starego konta. Żeby to zrobić muszą... zlikwidować konto, a to trwa 48 godzin! Potem na nowo muszą zarejestrować się w systemie i zaznaczyć odpowiednią opcję. 

ZTM informuje też o możliwości zgłaszania problemów drogą mejlową. 

- Jeżeli na Waszym koncie (założonym przed 1 października) nie widać karty ŚKUP lub zapisanych na niej biletów (najlepiej sprawdzić to po zalogowaniu na portalu transportgzm.pl), prosimy o zgłoszenie tego na e-mail: zgloszenia@transportgzm.pl, w zgłoszeniu prosimy o podanie numeru ID konta (dostępny jest w zakładce “Moje dane”) oraz nr karty ŚKUP - apeluje zarządca transportu w GZM. 

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

21 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 8.9µg/m3 PM2.5: 7.8µg/m3