Trwa modernizacja hali peronowej dworca PKP w Bytomiu

Dworzecbytom

Redakcja

29 stycznia 2024

Pomimo zimy, trwają prace związane z modernizacją hali peronowej dworca PKP w Bytomiu. Ponadto kontynuowane są prace w rejonie przystanków kolejowych Bytom Karb i Bytom Stroszek

Trwa gruntowna modernizacja hali peronowej dworca PKP w Bytomiu. Zakończono już prace związane z montażem krokwi i deskowaniem są już prawie na ukończeniu.  Trwa montaż nowego poszycia dachu hali. Realizująca inwestycję firma PORR SA wykonała już montaż krokwi, kończy montaż deskowania oraz rozpoczęła pokrywanie dachu blachą cynkowo-tytanową. Pojawiły się już pierwsze przeszklenia świetlików.

Łącznie nowe poszycie dachu hali peronowej będzie miało powierzchnię 5600 mkw. - Przebudowa linii kolejowych w naszym mieście to szansa na szybki, komfortowy i dogodny transport dla mieszkańców Bytomia do innych miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz lotniska w Pyrzowicach - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.

Modernizacja hali to jeden z etapów przebudowy Magistrali Węglowej w Bytomiu. Na stacji w Bytomiu trwa budowa korpusów peronów nr 2 i 3. Trwają też prace w rejonie przystanków kolejowych Bytom Karb i Bytom Stroszek oraz przebudowy wiaduktów kolejowych. 

- W 2024 roku realizowane będą oprócz robót związanych z przebudową hali peronowej, peronów na stacji Bytom, torów oraz przystanków kolejowych w Karbiu i Stroszku, także prace związane z przebudową wiaduktów kolejowych nad ul. Dojazd, Chorzowską, Sienną oraz Krzyżową. Prace będą realizowane również wewnątrz Lokalnego Centrum Sterowania przy ul. Składowej, z którego dyżurni będą dbali o bezpieczne prowadzenie pociągów na odcinku od Chorzowa Batorego przez Bytom do Radzionkowa. W nowo wybudowanym obiekcie zakończyły się wszystkie prace budowlane, a obiekt został już przekazany pod montaż urządzeń kolejowych - informuje UM Bytom.

Wszystkie prace związane z przebudową linii kolejowej nr 131 w Bytomiu powinny zakończyć się w 2025 roku. Ponadto w ubiegłym roku PKP PLK podpisała umowę na opracowanie dokumentacji odtworzenia pasażerskiego połączenia kolejowego z Bytomia do Rudy Śląskiej Chebzie. 

fot. UM Bytom

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

0 o

katowice

Cóż... Bywało lepiej.

PM10: 35.5µg/m3 PM2.5: 27.9µg/m3