Od czwartku kierowcy mogą korzystać z kolejnego odcinka nowej, szerszej jezdni przyszłej trasy S1. To następny etap przebudowy obecnej DK1 pomiędzy Podwarpiem a Dąbrową Górniczą do parametrów drogi ekspresowej.
Ruch został przeniesiony na fragment jezdni w kierunku Bielska-Białej. Odcinek ten, o długości 2,3 km, zaczyna się na wysokości wiaduktu drogowego w rejonie ulicy Ujejskiej, a kończy w okolicy kładki dla pieszych w rejonie ulicy Kusocińskiego.
W listopadzie przeniesiony został także ruch z istniejącej DK1 na dwa nowo wybudowane fragmenty jezdni o łącznej długości ponad 3 km. Pierwszy, od strony Podwarpia zaczyna się w rejonie kładki z ul. Karsów, a kończy na wysokości wiaduktu drogowego w ciągu ulicy Ujejskiej, o długości ok. 1,8 km, został udostępniony 9 listopada. Drugi, od kładki w rejonie ulicy Kusocińskiego niemal do węzła Dąbrowa Górnicza Pogoria, o długości prawie półtora kilometra, został udostępniony 21 listopada.
Ruch na razie odbywa się po warstwie wiążącej, z ograniczeniem prędkości do 50 km/h. W rejonie przejazdów technologicznych pomiędzy obiema jezdniami do 40 km/h.
Pod koniec października nad drogą krajową w Dąbrowie Górniczej otworzono dwie kładki dla pieszych. Jedną w rejonie ulicy Karsów, a drugą w rejonie ulicy Kusocińskiego.
Cała inwestycja to przebudowa istniejącego odcinka drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości prawie 7 km, z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. W ramach inwestycji powstają cztery mosty, cztery wiadukty, dwa przepusty, dwie kładki dla pieszych, mur oporowy, siedem przejść dla zwierząt oraz dwa węzły drogowe: Dąbrowa Górnicza Ząbkowice i Dąbrowa Górnicza Pogoria. Powstają także ekrany akustyczne, elementy naprowadzające - płotki herpetologiczne, wygrodzenia ochronne, zabezpieczenie ogrodzenia nad ciekami wodnymi.
Wartość projektu to 302 519 189 zł. Planowane zakończenie prac to grudzień 2023.