Od czwartku całkowite zamknięcie jednej z jezdni alei Zagłębia Dąbrowskiego. Zmieni się też lokalizacja przystanków

Aleja1 1536x810

Redakcja

25 stycznia 2022

Jedna z dwóch przebudowywanych jezdni alei Zagłębia Dąbrowskiego w czwartek 27 stycznia zostanie całkowicie zamknięta. Ruchem autobusów na drugiej jezdni będzie sterowała wahadłowa sygnalizacja świetlna, tymczasowo zmieni się też lokalizacja przystanków.

Z powodu budowy kanalizacji deszczowej część alei została zamknięta 13 stycznia. Zakaz ruchu nie dotyczy pojazdów budowy i autobusów, które poruszają się zewnętrznymi pasami obu jezdni i obsługują oba stanowiska przystanku Gołonóg Dworzec PKP. Na wewnętrznych pasach rozpoczęły się głębokie wykopy.

Teraz jezdnia po stronie osiedla Cieszkowskiego zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu.

Powodem zamknięcia jest konieczność poszerzenia wykopu pod kanalizację deszczową”

wyjaśnia Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Z tego powodu od czwartku 27 stycznia ruch autobusów będzie się odbywał po pasie drugiej jezdni. Pokieruje nim wahadłowa sygnalizacja świetlna.

 

Zmieni się także lokalizacja przystanku Gołonóg Dworzec PKP. Stanowisko nr 1 zostanie przeniesione na ul. Wybickiego (na wysokość serwisu opon), natomiast stanowisko nr 2 zostanie ulokowane na wysokości firmy Guhring.

Zamknięcie alei to wstęp do budowy ronda na skrzyżowaniu z ulicą Uklańskiego. Wraz z drugim rondem na skrzyżowaniu ulicy Parkowej z Wczasową oraz tunelem pod torami będą one częścią nowego układu komunikacyjnego w rejonie stacji kolejowej w Gołonogu.

Po wybudowaniu kanalizacji deszczowej, aleja zyska nową podbudowę i nawierzchnię, zmieni się także geometria obu jezdni, co uspokoi m.in. ruch przy dojeździe do nowego ronda. Projekt przewiduje także budowę zatok autobusowych oraz drogi rowerowej po obu stronach.

Za około 4 miesiące ruch na zamkniętym odcinku zostanie przywrócony, wtedy też – z powodu budowy ronda – planowane jest zamknięcie ul. Uklańskiego.

Budowie nowego układu drogowego towarzyszy budowa nowego układu torowego: przy budynku dworca powstaje już peron nr 2, peron nr 1 powstanie od strony ul. Parkowej. Obie strony połączy przejście podziemne pod torami, a w miejscu starego peronu powstanie rezerwa pod dwa tory kolei metropolitalnej.

 

Źródło: UM Dąbrowa Górnicza

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

1 o

katowice

Cóż... Bywało lepiej.

PM10: 20.1µg/m3 PM2.5: 17.6µg/m3