
Z całodobowej infolinii mogą już korzystać pasażerowie Kolei Śląskich – poinformował rzecznik spółki Tomasz Musioł. Jak zaznaczył, infolinia wraz z biurem obsługi klienta funkcjonują w utworzonym w październiku br. dziale rzecznika pasażera.
Powołanie od października rzecznika pasażera w strukturach należącego do samorządu woj. śląskiego przewoźnika zapowiadał we wrześniu br., jeszcze bez szczegółów, prezes spółki Aleksander Drzewiecki.
W środowej informacji prasowej rzecznik KŚ uściślił, że w październiku br. w spółce utworzono Dział Rzecznika Pasażera, w który m.in. włączono Biuro Obsługi Klienta oraz infolinię.
W efekcie przekłada się to na szybsze rozwiązywanie wszelkich problemów, z którymi pasażerowie zgłaszają się do nowego call centrum”
napisał tomasz Musioł.
Biorąc pod uwagę zgłaszane przez pasażerów sugestie, postanowiono rozszerzyć godziny pracy Biura Obsługi Klienta. Ponadto wprowadzone zostało jedno wspólne menu głosowe dla Infolinii oraz BOK Kolei Śląskich, by ułatwić wybór połączenia i skrócić czas oczekiwania na kontakt”
Podał rzecznik
Praca Biura Obsługi Klienta, polegająca na informowaniu podróżnych o taryfie i ofercie (rozkład jazdy, honorowanie biletów, nowe połączenia), a także przyjmowaniu zgłoszeń przejazdów grupowych czy wniosków o zaświadczenia, stała się od 21 grudnia br. dostępna całodobowo, przez siedem dni w tygodniu, a nie jak wcześniej, w dni robocze w godzinach 7-15.
Nadzór nad Działem Rzecznika Pasażera sprawuje Rzecznik Pasażera, który ma reprezentować interesy pasażerów w spółce. Na stanowisko to powołano Jakuba Wosika, z doświadczeniem w branży transportu pasażerskiego kolejowego i autobusowego (zgodnie z informacjami na jego profilach społecznościowych wcześniej pracował m.in. dla Leo Express).
Cytowany przez Musioła prezes Drzewiecki zaznaczył, że usprawnienie kontaktu z pasażerami wpisuje się w obecny trudny czas. We wrześniu sygnalizował, że rzecznik pasażera będzie jedną z inicjatyw KŚ, mających służyć przyciąganiu podróżnych – m.in. wobec zmniejszenia przewozów wskutek pandemii koronawirusa. Inne inicjatywy były związane z nowymi ofertami taryfowymi czy ułatwieniem możliwości uiszczania opłat za przejazdy.
Od połowy sierpnia br. pasażerowie KŚ mogą kupować nowe bilety okresowe. To m.in. bilet miesięczny sieciowy za 360 zł, miesięczny sieciowy pozaszczytowy za 190 zł, miesięczny sieciowy na okaziciela za 500 zł i miesięczny sieciowy na okaziciela pozaszczytowy za 360 zł (tzw. godziny pozaszczytowe to: 9-14, 18-5 w dni robocze oraz w całości soboty i niedziele).
Na początku września przewoźnik potwierdził natomiast możliwość dokonywania w jego pociągach płatności kartami płatniczymi lub za pomocą kodów BLIK – po wyposażeniu drużyn konduktorskich w blisko 300 mobilnych urządzeń.
Obsługę kolejowych przewozów pasażerskich w woj. śląskim Koleje Śląskie prowadzą od grudnia 2012 r. W 2019 r. operator przewiózł ponad 20 mln osób, przejeżdżając ponad 7,4 mln km. Na ten rok założono pierwotnie wykonanie pracy przewozowej na poziomie 8,2 mln km. Roczny budżet KŚ przekracza 200 mln zł; tabor przewoźnika to ponad 60 pojazdów.(PAP)