Jura Krakowsko-Częstochowska z tytułem Polskiej Marki Turystycznej

57074

Redakcja

11 marca, 2022

Związek Gmin Jurajskich odebrał oficjalny tytuł Polskiej Marki Turystycznej dla Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

Od momentu rozpoczęcia przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną projektu dotyczącego marek turystycznych, Związek Gmin Jurajskich, zrzeszający jurajskie miasta i gminy, ubiegał się o tytuł Polskiej Marki Turystycznej dla krainy geograficznej między Krakowem a Częstochową.  

W roku 2019 udało się zdobyć tytuł kandydata Polskiej Marki Turystycznej. W kolejnych latach przeprowadzone zostały liczne działania promocyjne, operacyjne oraz inwestycyjne aby wzmocnić potencjał, postrzeganie oraz wizerunek marki.

Te działania to m.in.:
- przygotowanie i uzgodnienie ze wszystkimi zainteresowanymi podmiotami Strategii Rozwoju Marki Turystycznej "Jura Krakowsko – Częstochowska";
- opracowanie nowego logo Jury Krakowsko- Częstochowskiej wraz z systemem identyfikacji wizualnej;
- opracowanie i wdrożenie Jurajskiego systemu certyfikacji produktów i usług turystycznych „Jurajski Certyfikat Jakości”;
- promocja w mediach społecznościowych, na stronach www; wydawanie przewodników, map, informatorów sygnowanych marką Jury Krakowsko – Częstochowskiej;
- współorganizacja największej imprezy turystyczno-artystyczno-promocyjnej na Jurze – festiwalu Juromania – Święta Jury Krakowsko – Częstochowskiej; wydarzenia odbywającego się corocznie w trzeci weekend września w kilkudziesięciu miejscach na Jurze Krakowsko – Częstochowskiej (w roku 2021 Juromania zdobyła certyfikat POT za najlepszy produkt turystyczny oraz tytuł najlepszego produktu turystycznego w głosowaniu internautów).

Tytuł Polskiej Marki Turystycznej odebrali w czasie gali w Kielcach przewodniczący Związku Gmin Jurajskich Adam Markowski oraz dyrektor biura ZGJ Robert Nieroda.  

Laureaci tytułu Polska Marka Turystyczna mogą korzystać ze wsparcia Polskiej Organizacji Turystycznej w prowadzeniu działań promocyjnych, m.in. z obniżonego kosztu udziału w branżowych targach w kraju i za granicą oraz w wystawach i wydarzeniach promocyjnych, produkcji materiałów promocyjnych, organizacji podróży studyjnych dla przedsiębiorców, mediów i potencjalnych kontrahentów. Polska Marka Turystyczna (tytuł posiada dotychczas zaledwie kilka regionów turystycznych i miast w kraju) jest prestiżowym certyfikatem mającym oznaczać jakość, atrakcyjność i niezawodność, będącym dla turystów wskazówką przy planowaniu podróży.

 

Źródło: UM Częstochowa

57075

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

8 o

katowice

Cóż... Bywało lepiej.

PM10: 26.7µg/m3 PM2.5: 21.7µg/m3