Najkorzystniejsze oferty w przetargu na rewitalizację linii kolejowych wiodących od magistrali Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice do Wisły Głębiec i do Cieszyna wybrały PKP Polskie Linie Kolejowe. Przy łącznym budżecie ok. 432 mln zł, opiewają one łącznie na 647 mln zł.
Obecnie zasadnicza część tych linii, tworząca blisko 41-kilometrowe połączenie do Wisły Głębiec, jest wykorzystywana przede wszystkim przez Koleje Śląskie. Przejazd między Głębcami, a Chybiem (na magistrali E65 między Czechowicami-Dziedzicami i Zebrzydowicami) zajmuje dziś 75 min. (do Katowic 135 min.).
Niespełna 10-kilometrowe połączenie Goleszów – Cieszyn jest nieprzejezdne od 2013 r. Pociągi do Cieszyna mogą dojeżdżać innym, odnawianym w ostatnich miesiącach szlakiem - od strony Zebrzydowic (stacja w polskim Cieszynie jest także skomunikowana z dużym dworcem w Czeskim Cieszynie).
Przygotowany w poprzednich latach unijny projekt jest jedynym dotyczącym modernizacji infrastruktury kolejowej w Regionalnym Programie Operacyjnym Woj. Śląskiego na lata 2014-20. Wartość? 441 mln zł z czego 273 to dofinansowanie.
Zgodnie z informacją opublikowaną na platformie zamówień publicznych PLK, w czwartek wybrano najkorzystniejsze oferty we wszystkich częściach zamówienia. Dla odcinka Bronów – Głębce za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez Trakcję PRKiI (za 520,1 mln zł brutto), dla odcinka Goleszów-Cieszyn złożoną przez konsorcjom Torkol i Mar-Bud (za 93,4 mln zł brutto), a dla urządzeń SRK – ofertę Krakowskich Zakładów Automatyki (za 34 mln zł brutto).(PAP)
Foto: PKP PLK