Parking na 96 rowerów jest zadaszony i zamykany. Dla bezpieczeństwa zamontowano dwie kamery monitoringu. Ustawiono też dwie stacje naprawcze dla rowerów.
Mieszkańcy mogą tam na własnym rowerze przyjechać, bezpiecznie go zostawić i przesiąść się na dalszą podróż do komunikacji publicznej. Obok Bike&Ride i centrum przesiadkowego znajduje się też jeszcze stacja rowerów miejskich.
Budowa parkingu Bike&Ride była elementem unijnego projektu miasta związanego z transportem bezemisyjnym. Wspiera on też m.in. budowę w całym mieście łącznie ponad 20 km dróg rowerowych, które docelowo mają połączyć odległe tereny Chorzowa. Trasy mają prowadzić od rynku i tamtejszego parkingu rowerowego
Jednym z takich odcinków jest np. droga rowerowa od strony Siemianowic Śląskich oraz Katowic, której ostatnią część oddano do użytku niedawno. Przy gotowej już infrastrukturze stanie jeszcze 16 słupów oświetleniowych; na stylizowaną lampę przeprojektowano też słup podtrzymujący trakcję tramwajową z okresu przedwojennego.
Całe szacowane na ponad 37,5 mln zł przedsięwzięcie obejmuje też działające od 2016 r. autobusowo-tramwajowe centrum przesiadkowe w rynku oraz wdrożenie systemu zarządzania ruchem (planowo w tym roku). Miasto dostało nań 32 mln zł dofinansowania z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 dotyczącej transportu niskoemisyjnego w miastach.
(PAP)