Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
-1 °C
AAA

Zaparkuj swój rower pod estakadą. W Chorzowie ruszyła strefa Bike&Ride

Wiadomości
Parking na 96 rowerów jest zadaszony i zamykany. Dla bezpieczeństwa zamontowano dwie kamery monitoringu. Ustawiono też dwie stacje naprawcze dla rowerów.

Mieszkańcy mogą tam na własnym rowerze przyjechać, bezpiecznie go zostawić i przesiąść się na dalszą podróż do komunikacji publicznej. Obok Bike&Ride i centrum przesiadkowego znajduje się też jeszcze stacja rowerów miejskich.

Budowa parkingu Bike&Ride była elementem unijnego projektu miasta związanego z transportem bezemisyjnym. Wspiera on też m.in. budowę w całym mieście łącznie ponad 20 km dróg rowerowych, które docelowo mają połączyć odległe tereny Chorzowa. Trasy mają prowadzić od rynku i tamtejszego parkingu rowerowego

Jednym z takich odcinków jest np. droga rowerowa od strony Siemianowic Śląskich oraz Katowic, której ostatnią część oddano do użytku niedawno. Przy gotowej już infrastrukturze stanie jeszcze 16 słupów oświetleniowych; na stylizowaną lampę przeprojektowano też słup podtrzymujący trakcję tramwajową z okresu przedwojennego.

Całe szacowane na ponad 37,5 mln zł przedsięwzięcie obejmuje też działające od 2016 r. autobusowo-tramwajowe centrum przesiadkowe w rynku oraz wdrożenie systemu zarządzania ruchem (planowo w tym roku). Miasto dostało nań 32 mln zł dofinansowania z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 dotyczącej transportu niskoemisyjnego w miastach.

(PAP)


Komentarze