Rozstrzygnięcie w przetargach na S1 Mysłowice - Oświęcim. Kiedy koniec prac?

1460x616 14

Redakcja

22 listopada 2021

GDDKiA wyłoniło wykonawcę prac pomiędzy Mysłowicami i Bieruniem na S1. Powstanie też węzeł Kosztowy II.

GDDKiA wybrała wykonawcę budowy węzła Kosztowy II wraz z 10-kilometrowym odcinkiem S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem. - Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex z Warszawy, która koszt wykonania zadania wyceniła na ponad 489 mln zł - przekazało GDDKiA.

W październiku zarządca drogi wskazał wykonawcę odcinka między węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Firma Strabag wyceniła wykonanie tego zadania na ponad 212 mln zł. Tym samym zbliżamy się do domknięcia drogi ekspresowej S1 pomiędzy Mysłowicami i Bielskiem-Białą - dodało GDDKiA.

Budowa S1 na odcinkach od węzła Oświęcim do Bielska-Białej powinna się zakończyć w 2023 r. Na odcinku pomiędzy Bieruniem i węzłem Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia jako jeden z kamieni milowych wpisano uzyskanie przejezdności jedną jezdnią (w układzie 1+1) w terminie 24 miesięcy od podpisania umowy — czyli z końcem 2023 r. a zakończenie jego budowy przewidziano w 2025 roku. Przy założeniu, że do podpisania umowy na budowę odcinka od Mysłowic do Bierunia dojdzie na początku przyszłego roku, zakończenie budowy tego 10 km odcinka nastąpi w 2025 r - poinformowało GDDKiA.

 

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

7 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 7.0µg/m3 PM2.5: 6.1µg/m3