Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
21 °C
AAA

Przebudowa układu drogowego w Giszowcu–od piątku 28 stycznia przejazd ul. Kolistą w dwóch kierunkach

W piątek 28 stycznia otwarty zostanie przejazd ul. Kolistą pod wiaduktem wzdłuż ul. Pszczyńskiej (DK86) w dwóch kierunkach. To oznacza, że kierowcy jadąc od Giszowca będą mogli ul. Kolistą wjechać w ul. 73 Pułku Piechoty w kierunku do Ligoty i Ochojca. Od soboty 29 stycznia zmienia się także rozkład jazdy komunikacji miejskiej w tym rejonie.

Od godzin okołopołudniowych w piątek 28 stycznia kierowcy będą mieli do dyspozycji kolejny odcinek przebudowywanego układu drogowego w Giszowcu. Tym razem udostępniamy przejazd wzdłuż ul. Kolistej pod wiaduktem wzdłuż ul. Pszczyńskiej. To duże udogodnienie dla kierowców jadących od strony Giszowca w stronę Ochojca lub kopalni. Sam przejazd wzdłuż ul. Kolistej będzie dwukierunkowy”

mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta Katowice.

Przejazd ul. Kolistą będzie możliwy w dwóch kierunkach jazdy, natomiast ul. 73. Pułku Piechoty zostaje utrzymana jednokierunkowa na kierunku od Giszowca w stronę Ochojca (jeden kierunek obowiązuje tylko na wysokości przebudowywanego węzła drogowego). Oprócz zmian dla kierowców otwarcie przejazdu wiąże się także ze mianami w komunikacji miejskiej.

Od soboty 29 stycznia przywrócone zostaną stałe trasy przejazdu linii autobusowych: 30, 223, 292, 672N, 695, 920. Ponadto likwidacji ulegnie tymczasowa linia na relacji: Giszowiec Kościół – Giszowiec Kopalnia Staszic – Giszowiec Kościół, a także linia 72 otrzyma nowy rozkład jazdy.

Zakończenie prac budowlanych na całej inwestycji przewidywane jest na drugą połowę roku dlatego wykonawca realizuje wiele działań równolegle.

Zimowe warunki i temperatury ujemne uniemożliwiają intensyfikację prac drogowych, natomiast chcemy jak najszybciej ukończyć przebudowę przejścia dla pieszych, z którego korzystają mieszkańcy Giszowca. Jesteśmy na etapie wyburzania wschodniej części przejścia na wysokości przystanku autobusowego. Równolegle przebudowujemy kanał wód dołowych KWK Murcki Staszic i realizujemy prace związane z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną”

mówi Tomasz Kawalec, kierownik budowy z firmy NDI – generalnego wykonawcy robót.

Przypomnijmy, że to największa inwestycja drogowa w mieście od czasu budowy tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka i składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza z nich to budowa nowego bezkolizyjnego węzła dwóch dróg krajowych - ul. Pszczyńskiej (DK86) i ul. 73 Pułku Piechoty (DK81) oraz rozbudowa ulicy Pszczyńskiej (DK86) od autostrady A4 do ul. Górniczego Stanu. Usprawnione zatem zostanie skomunikowanie ponadlokalne obszaru południowej części aglomeracji katowickiej z jej strefą centralną oraz miejskiego obszaru południowo-wschodniej części Katowic, w zakresie połączenia z drogami krajowymi oraz centrum miasta.

Druga część obejmuje rozbudowę istniejącego dziś węzła drogowego ulicy Pszczyńskiej (DK 86) z ulicami 73 Pułku Piechoty, Karolinki, Kolistą, obsługującego ruch lokalny. Piesi i rowerzyści także zyskają nowe, bezkolizyjne połączenia. W efekcie przebudowy skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe, a ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego. Powstaną tu zatem dwa węzły: jeden będzie rozprowadzał ruch tranzytowy w kierunku Tychów, Cieszyna i Skoczowa oraz na północ w kierunku autostrady A-4 i dalej w kierunku Krakowa i Wrocławia oraz Łodzi i Gdańska, drugi będzie przeznaczony dla ruchu lokalnego – w kierunku Giszowca, Murcek i Ochojca”

mówi Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu Urzędu Miasta Katowice.  

Koszt robót budowlanych wynosi 308,1 mln zł, z czego aż 239,3 mln zł – to dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestycja w liczbach:

58,5 tysiąca – tyle pojazdów codziennie przejeżdża po DK 86 na wysokości katowickiego Giszowca

308,1 mln zł – tyle kosztować będzie przebudowa węzłów DK81 i DK 86

3,62 km – to łączna długość rozbudowywanych i przebudowywanych dwóch odcinków DK 81 i DK 86

 

informacja prasowa


Komentarze