Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
11 °C
AAA

Pozycjonowanie jako sposób na widoczność w sieci

Otwarcie serwisu sprzedażowego to dobry sposób na zwiększenie zysków przedsiębiorstwa. Jednak sama strona www nie wystarczy, trzeba zadbać o jej dobrą widoczność w sieci, wykorzystując w tym celu marketing SEO. Zapoznaj się z poniższym artykułem i przekonaj się, jak pozycjonowanie witryny w Google wpływa na jej popularność wśród potencjalnych klientów.

Czym jest pozycjonowanie?

Search Engine Optimization to szereg działań marketingowych, których celem jest poprawa widoczności serwisu www w organicznych wynikach wybranej wyszukiwarki (np. Google) dla konkretnych fraz kluczowych. Jest to forma marketingu ciesząca się obecnie ogromną popularnością w branży e-commerce, ze względu na korzyści, jakie daje przedsiębiorcom. Na pozycjonowanie stron składają się działania:

• On page — tworzenie merytorycznych i atrakcyjnych treści oraz grafik na stronę, dobór odpowiednich słów kluczowych, a także zadbanie o przejrzystą strukturę witryny.
• Off page — zadbanie o poprawność techniczną kodu źródłowego, pozyskiwanie odpowiednich linków zewnętrznych.

Działania SEO przeprowadza się zarówno na nowej stronie www, jak i na istniejącej. W przypadku tej drugiej, pozycjonowanie powinien poprzedzić audyt, który pomoże wykryć błędy w treści i kodzie serwisu, obniżające jego pozycję w wynikach wyszukiwań. Istotnym elementem tej formy marketingu internetowego jest optymalizacja witryny pod kątem algorytmów Google. To właśnie roboty wyszukiwarki wybierają serwisy, które trafiają na pierwszą stronę wyników.

Jak pozycjonowanie wpływa na widoczność firmy w sieci?

Firma Google stworzyła algorytmy, których zadaniem jest dostarczenie użytkownikom wyników najlepiej dopasowanych do ich potrzeb. Właśnie na tych robotach sieciowych w dużej mierze opiera się pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki optymalizacji serwisu oraz dobraniu odpowiednich fraz, które zostaną umieszczone naturalnie w treściach, można poprawić pozycję marki w wynikach wyszukiwań dla tych właśnie słów kluczowych. Prawidłowo wykonane działania SEO wpływają na zwiększenie zasięgu firmy w przestrzeni internetowej, co może zintensyfikować ruch na serwisie, a w rezultacie wpłynąć na poprawę wyników ze sprzedaży.
 
Algorytmy, ustalając ranking w wyszukiwarce, biorą pod uwagę setki zróżnicowanych wskaźników, m.in. ilość słów w obrębie strony, aktualność treści czy poprawność pisowni.  Z pomocą dla pozycjonerów w poprawie lokaty serwisu klienta przychodzą narzędzia Google, służące do wyszukiwania odpowiednich słów kluczowych czy analizy witryny pod kątem technicznym. Niestety, roboty sieciowe są nieustannie aktualizowane, przez co optymalizację serwisu należy powtarzać. Mimo to pozycjonowanie może dać długofalowe efekty i wiąże się ze stosunkowo niskim kosztem dotarcia do klienta.

Wybierz pozycjonowanie w agencji SEO!

Dzięki pozycjonowaniu i optymalizacji strony www można zwiększyć jej widoczność w przestrzeni internetowej. Ta forma marketingu wymaga doświadczenia i umiejętności w obsłudze profesjonalnych narzędzi, dlatego warto zlecić jej realizację agencji SEO. Firma tego typu ma szeroki zespół specjalistów, więc można na niej polegać.