Na stacji w centrum Dąbrowy Górniczej zostanie uruchomiona trzecia winda

20211103 071 pl dg centrum korzeniec centrum przesiadkowe dg centrum dron 1536x1024

Redakcja

8 listopada, 2021

Budowniczy centrum przesiadkowego przy stacji w centrum Dąbrowy Górniczej otrzymali w piątek zgodę na uruchomienie trzeciej windy. Ułatwia ona podróżnym dostanie się na peron od strony ul. Kolejowej.

Dwie windy, które umożliwiają dotarcie na peron nr 2 od strony ul. Limanowskiego, zostały oddane do użytku pod koniec października. W piątek 5 listopada Urząd Dozoru Technicznego wydał natomiast zgodę na uruchomienie trzeciej windy, która ułatwia dotarcie na peron od strony ul. Kolejowej. Postawił jednak warunek.

Warunkiem uruchomienia windy jest wybrukowanie dojścia do niej, co stanie się na początku tego tygodnia

– zapewnia Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak-Mosty.

Docelowo trzy wspomniane windy i wybudowane pod torami przejście podziemne połączą dworzec i perony z parkingami, które powstaną po obu stronach stacji. W sumie dąbrowianie będą mieli do dyspozycji 375 miejsc postojowych, przy dworcu można będzie także zostawić rower. Do centrum przesiadkowego pod dworcem dojedziemy również kilkoma liniami autobusowymi.

Wygodną i bezpieczną podróż z jednej strony miasta na drugą – bez konieczności zatrzymywania się przed przejazdem kolejowym – zapewni kierowcom, rowerzystom i pieszym tunel budowany pod torami na przedłużeniu ul. Kościuszki. Będzie on częścią nowego układu drogowego łączącego ulice Sobieskiego i Limanowskiego z ulicą Kolejową i Robotniczą.

Tunel pieszo-rowerowy pod torami już wkrótce będzie gotowy

Jednym z pierwszych efektów budowy nowego układu komunikacyjnego w śródmieściu Dąbrowy Górniczej będzie otwarcie nowego tunelu przy ul. Konopnickiej. Powinno to stać się faktem w najbliższych tygodniach. Nowa przeprawa będzie służyć wyłącznie pieszym i rowerzystom.

Zgodnie z harmonogramem, w październiku budowniczy pieszo-rowerowego przejścia zainstalowali pod dawnym przejazdem drugi segment tunelu. Obie części zostały zespolone, zaizolowane i zasypane od góry oraz przekazane torowcom, którzy ułożyli na górze drugi tor.

W tej chwili jesteśmy na etapie zbrojenia, szalowania i betonowania elementów żelbetowych wykonanych techniką na mokro

– mówi Arkadiusz Stolarz. Chodzi o strefy wyjść i wejść do tunelu.

W kolejnym etapie planowane jest wykonanie zjazdu i wyjazdu z tunelu.

Wspólną inwestycję PKP PLK i miasta za 229 mln zł realizują dąbrowskie spółki Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Prace – dofinansowane 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego i 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – planowane są do końca marca 2023 roku.

 

 

źródło: UM Dąbrowa Górnicza

Time4 202008 dabrowa z01 v2 3 1536x1023 01

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

13 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 0.8µg/m3 PM2.5: 0.7µg/m3