Rozpoczęły się pierwsze prace przy projekcie, który zmieni oblicze centrum Dąbrowy. Na razie to transportowe centrum. Do marca 2023 roku ma być gotowa inwestycja warta ponad 229 mln złotych. Wszystko, dzięki współpracy m.in. z PKP PLK.
Kolejowa spółka w centrum zainwestuje 38 mln złotych, ale to nie koniec jej inwestycji w mieście. Bo rusza też przebudowa w rejonie dworca kolejowego w Gołonogu.
W ramach projektu realizowanego w centrum miasta powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego (łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. Przebudowane będą także perony i tory przy stacji.
Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. W miejskie inwestycje wpisuje się PKP PLK.
Wiadomo, że budowany w centrum tunel pasażersko-rowerowy to nie tylko ułatwienie dla mieszkańców, ale także kwestia bezpieczeństwa. Inwestycje nie ominą też drugiego, historycznego dworca PKP w Gołonogu.
PKP PLK inwestuje także poza Dąbrową, choć i te inwestycje z miastem się wiążą.
- Od Zawiercia chcemy wprowadzić 4 tory w kierunku Katowic, to bardzo usprawni komunikację – podkreśla dyrektor Klabis.
To o czym mówi dyrektor Klabis oznacza możliwość powstania Kolei Metropolitalnej, która w zamierzeniu miast zrzeszonych w GZM, ma się poruszać własnym torem. Uzupełniając już istniejącą ofertę dla pasażerów m.in. z Dąbrowy Górniczej.