Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
2 °C
AAA

Limit biletów wyczerpany... Kolejki w bytomskim Urzędzie Miasta

Miasta
Od 1 stycznia 2020 roku istnieje obowiązek rejestracji pojazdu. Na duże problemy w Urzędzie Miasta narzekają mieszkańcy Bytomia. Czas oczekiwania na załatwienie sprawy to nawet... 4 godziny. O sprawie informuje Bytomski Portal Informacyjny.

Bytomski Portal Informacyjny opisuje przypadek jednej z mieszkanek, która w kolejce stała około... 3,5 godziny.

Mieszkanka przyszła do Urzędu Miasta około godziny 10:30 i udała się do punktu informacyjnego w holu głównym.

Gdy już załatwiła sprawy w okienku udała się do kasy, by wpłacić należną opłatę za rejestracje pojazdu. Czas oczekiwania pod kasą miał zająć około 45 minut. Tu pojawił się kolejny problem związany z zaparkowaniem pojazdu na parkingu przed UM. Po wizycie w kasie mieszkanka musiała więc iść na parking i przedłużyć postój ponieważ bezpłatna godzina już się skończyła. Musiała więc zapłacić.

Po godzinie mieszkanka udała się przed wydział komunikacji a tam... kolejne zaskoczenie. Przed mieszkanką było... 65 osób

Około godziny 13:00 okazało się, że petenci niczego nie załatwią i od automatu kolejkowego odchodzili dosłownie z kwitkiem.

O 14:00 kobiecie udało się w końcu wejść do upragnionego pokoju. Jak zauważa Bytomski Portal Informacyjny dobrze spisali się pracujący w wydziale urzędnicy, którzy byli... pomocni i mili, w przeciwieństwie do tych w punkcie info.

Rodzi się więc pytanie czy Urząd Miasta jest przygotowany do nowej Ustawy? Spytaliśmy rzecznik Urzędu Miasta Małgorzatę Węgiel-Wnuk, która tłumaczy, że nowe przepisy bardzo utrudniły życie urzędnikom. 

W wielu starostwach powiatowych i urzędach miast można zaobserwować zwiększone zainteresowanie mieszkańców zarejestrowaniem pojazdu lub zawiadomieniem o nabyciu lub zbyciu pojazdu. Porównując analogiczne okresy w ubiegłym roku i w tym roku, w Wydziale Komunikacji UM w Bytomiu w 2020 r. da się zauważyć wzrost liczby obsłużonych klientów i załatwionych spraw od 25% nawet do 60%.”

Małgorzata Węgiel-wnuk, Rzecznik prasowy urzędu miasta W bytomiu

Codziennie Wydział Komunikacji UM w Bytomiu przyjmuje średnio od 170 do 230 osób, oraz realizuje około stu złożonych w Punkcie Informacyjnym i przez e-PUAP spraw. Obsługę klientów prowadzi na bieżąco 8 pracowników Wydziału Komunikacji. Wsparciem służą także pracownicy punktu informacyjnego, którzy wydają niezbędne wnioski i wstępnie weryfikują niezbędne do załatwienia danej sprawy dokumenty.

W tak intensywnym okresie, jakim jest styczeń br. czas oczekiwania na załatwienie sprawy może wynosić nawet 2,5-3 godziny. Dlatego przepraszamy klientów Urzędu Miejskiego za niedogodności i jednocześnie prosimy o cierpliwość. ”

 

Urzędnicy przypominają też, że aby dokonać niezbędnych opłat, nie trzeba stać w kolejce w kasie, można wykonać przelew przez Internet.

Więcej informacji: https://www.bytom.pl/nie-stoj-w-kolejce-zaplac-przez-internet


Komentarze