Od 1 stycznia 2020 roku istnieje obowiązek rejestracji pojazdu. Na duże problemy w Urzędzie Miasta narzekają mieszkańcy Bytomia. Czas oczekiwania na załatwienie sprawy to nawet... 4 godziny. O sprawie informuje Bytomski Portal Informacyjny.
Bytomski Portal Informacyjny opisuje przypadek jednej z mieszkanek, która w kolejce stała około... 3,5 godziny.
Mieszkanka przyszła do Urzędu Miasta około godziny 10:30 i udała się do punktu informacyjnego w holu głównym.
Gdy już załatwiła sprawy w okienku udała się do kasy, by wpłacić należną opłatę za rejestracje pojazdu. Czas oczekiwania pod kasą miał zająć około 45 minut. Tu pojawił się kolejny problem związany z zaparkowaniem pojazdu na parkingu przed UM. Po wizycie w kasie mieszkanka musiała więc iść na parking i przedłużyć postój ponieważ bezpłatna godzina już się skończyła. Musiała więc zapłacić.
Po godzinie mieszkanka udała się przed wydział komunikacji a tam... kolejne zaskoczenie. Przed mieszkanką było... 65 osób
Około godziny 13:00 okazało się, że petenci niczego nie załatwią i od automatu kolejkowego odchodzili dosłownie z kwitkiem.
O 14:00 kobiecie udało się w końcu wejść do upragnionego pokoju. Jak zauważa Bytomski Portal Informacyjny dobrze spisali się pracujący w wydziale urzędnicy, którzy byli... pomocni i mili, w przeciwieństwie do tych w punkcie info.
Rodzi się więc pytanie czy Urząd Miasta jest przygotowany do nowej Ustawy? Spytaliśmy rzecznik Urzędu Miasta Małgorzatę Węgiel-Wnuk, która tłumaczy, że nowe przepisy bardzo utrudniły życie urzędnikom.
W wielu starostwach powiatowych i urzędach miast można zaobserwować zwiększone zainteresowanie mieszkańców zarejestrowaniem pojazdu lub zawiadomieniem o nabyciu lub zbyciu pojazdu. Porównując analogiczne okresy w ubiegłym roku i w tym roku, w Wydziale Komunikacji UM w Bytomiu w 2020 r. da się zauważyć wzrost liczby obsłużonych klientów i załatwionych spraw od 25% nawet do 60%.”
Codziennie Wydział Komunikacji UM w Bytomiu przyjmuje średnio od 170 do 230 osób, oraz realizuje około stu złożonych w Punkcie Informacyjnym i przez e-PUAP spraw. Obsługę klientów prowadzi na bieżąco 8 pracowników Wydziału Komunikacji. Wsparciem służą także pracownicy punktu informacyjnego, którzy wydają niezbędne wnioski i wstępnie weryfikują niezbędne do załatwienia danej sprawy dokumenty.
W tak intensywnym okresie, jakim jest styczeń br. czas oczekiwania na załatwienie sprawy może wynosić nawet 2,5-3 godziny. Dlatego przepraszamy klientów Urzędu Miejskiego za niedogodności i jednocześnie prosimy o cierpliwość. ”
Urzędnicy przypominają też, że aby dokonać niezbędnych opłat, nie trzeba stać w kolejce w kasie, można wykonać przelew przez Internet.
Więcej informacji: https://www.bytom.pl/nie-stoj-w-kolejce-zaplac-przez-internet