Koniec remontu linii Chybie – Nędza dopiero jesienią

Csm DSC 0280 fd519a85cc
Article

Jarosław Adamski

1 czerwca, 2019

Dzięki robotom o siedem minut skróci się czas przejazdu z Żor do Rybnika - zajmie 15, zamiast 22 minut.

W III kwartale br. jest planowane zakończenie rewitalizacji łącznie 60 km linii kolejowych relacji Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze. Zakończyły się prace na kolejnych przystankach tego połączenia.

Przewidziane przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe na lata 2017-2019 roboty rewitalizacyjne obejmują m.in. 60 km linii, 10 stacji i przystanków oraz 91 różnych obiektów inżynieryjnych. Dotyczą odcinków linii kolejowych w relacji Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze (nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691). To odcinki przebiegające m.in. na obszarze Rybnickiego Okręgu Węglowego, w znacznej części obsługujące ruch towarowy w tej części woj. śląskiego.

Przetarg na zasadnicze roboty Chybie-Nędza, z ofertą za 373,7 mln zł netto, wygrało konsorcjum firm Trakcja PRKiI, Comsa, ZUE, Strabag i Strabag Rail. Unijna dotacja wynosi 262,5 mln zł.

Już od wtorku podróżni na linii Chybie – Nędza korzystają z nowych, wygodniejszych peronów od Suminy do Nędzy Wieś. Codziennie zatrzymuje się przy nich ok. 20 pociągów. Pasażerowie korzystają też już z nowych peronów na stacjach i przystankach w Żorach, Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach oraz w Rybniku. (PAP)

Foto: PKP PLK

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

5 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 6.0µg/m3 PM2.5: 5.4µg/m3