Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
8 °C
AAA

Dąbrowa Górnicza stawia na transport publiczny i rowery. Istotnym elementem są nowo budowane centra przesiadkowe

Centra, których rola jest niebagatelna w systemie, który stawia na zrównoważony transport publiczny. Oparty nie na własnym aucie, ale na idei poruszania się rowerem, hulajnogą, czy dzięki ofercie transportu publicznego.

Stawiamy na zrównoważony rozwój. Na transport, który z jednej strony jest przyjazny środowisku, z drugiej samemu człowiekowi”

podkreśla Grzegorz Kwitek, członek Zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Ta zmiana to z jednej strony dbałość o środowisko, z drugiej o to, by po naszych drogach można było się łatwiej i bezpieczniej poruszać. Dziś, gdy stoimy w korkach i tracimy czas na dojazd do pracy, to priorytet dla GZM i miast, takich jak Dąbrowa Górnicza.

Miasto swoim mieszkańcom oddało do użytkowania centrum przesiadkowe w Ząbkowicach. Na miejscu są miejsca postojowe dla samochodów, chodnik i droga rowerowa wzdłuż ul. Dworcowej, strefa taxi, parking rowerowy i przystanek autobusowy. Korzystający z połączeń z tego miejsca, bez przeszkód mogą zostawić swoje auto przed dworcem i ruszyć w dalszą drogę.

Tak szeroka oferta w najbliższym czasie pojawi się także w centrum miasta, w pobliżu dworca PKP. Tam podobnie, jak w Ząbkowicach, znajdzie się także strefa „kiss and ride”, gdzie możemy wysadzić podróżnego, a samemu odjechać. Prace przy tej inwestycji startują w połowie października, a zakończą się w ciągu dwóch najbliższych lat.

Podobne rozwiązania zaprojektowane są również w rejonie dworca PKP w Gołonogu.


Komentarze