Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
24 °C
AAA

Coraz lepsze podróże koleją z Częstochowy do Zawiercia

Efektem realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. unijnego projektu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko za 370 mln zł, będą krótsze podróże na trasie Zawiercie – Częstochowa. Podróżni korzystają z nowych peronów w Częstochowie Raków i Żarkach Letnisko, zmodernizowano ponad 70 km torów. Nowoczesne urządzenia sterowania zwiększyły poziom bezpieczeństwa. Inwestycję zakończą prace między Porajem a Myszkowem.

Efektem inwestycji na linii Częstochowa – Zawiercie będzie m.in. skrócenie czasu podróży koleją z Częstochowy do Zawiercia, lepsza komunikacja w województwie śląskim oraz między regionami. Zwiększa się komfort obsługi na stacjach i przystankach. Codziennie na trasie kursuje kilkadziesiąt pociągów.

Ułatwieniem dla pasażerów są nowe perony w Częstochowie Raków i Korwinowie. Podobnie jest na stacji Myszków oraz na przystankach Myszków Światowit, Myszków Mrzygłód i Zawiercie Borowe Pole. Wykonane prace pozwalają wygodniej wsiadać do pociągów przy jednym z torów na przystankach Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko i Masłońskie Natalin. Perony są wyższe, dobrze oświetlone i mają antypoślizgową nawierzchnię. Zamontowano nowe wiaty i ławki. Dla podróżnych wygłaszane są komunikaty głosowe oraz umieszczono informacje w gablotach. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się łatwo dostaną się na perony dzięki pochylniom. W Żarkach Letnisko i Częstochowie Raków oraz w Myszkowie i Myszkowie Mrzygłodzie budowane są przejścia podziemne, które będą wyposażone w windy.

Pociągi kursują po dwóch nowych torach na odcinku Częstochowa - Poraj oraz z Myszkowa do Zawiercia. Jest nowa sieć trakcyjna i urządzenia sterowania na 70 km torów. W ramach projektu wybudowano nową nastawnię na stacji Poraj, a zamontowane tam nowoczesne urządzenia, zwiększają poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Na odcinku Myszków – Poraj zakończono prace na jednym z dwóch torów. Roboty przenoszą się na drugi tor. Do już przebudowanych peronów dołączą też nowe, sąsiednie perony w Myszkowie Nowej Wsi, Żarkach Letnisko i Masłońskie Natalin oraz na stacji Poraj.

Po zakończeniu prac będą krótsze podróże m.in. z Częstochowy do Zawiercia o ok. 10 minut, (skrócenie z ok. 50 do ok. 40 minut). Zmodernizowane tory i urządzenia pozwolą zwiększyć prędkość ze 120 do 160 km/h. Inwestycja zapewni też sprawniejsze przewozy towarowe na terenie i przez województwo śląskie.

Wartość zadania wynosi 370 mln zł. Dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości ok. 200 mln zł. Zakończenie projektu planowane jest na koniec 2020 r.

Źródło: plk-sa.pl


Komentarze