Content marketing - co to jest?

Content marketing

Redakcja

28 kwietnia 2022

Współcześni przedsiębiorcy mierzą się z dużą konkurencją. W celu poprawienia pozycji swojej marki w sieci muszą tworzyć dobre, długofalowe relacje ze swoimi klientami. Dobrym narzędziem do realizacji tego celu jest content marketing, który może być bardzo skuteczny, pod warunkiem że zostanie odpowiednio zaplanowany. Zapoznaj się z poniższą treścią, a przekonasz się, jak działa marketing treści i jakie przynosi korzyści.

Co to jest content marketing

Marketing treści jest formą strategii marketingowej o długofalowym efekcie, której głównym zadaniem jest stworzenie grupy stałych i lojalnych klientów. W tym celu wykorzystuje się copywriting, czyli tworzenie wartościowego contentu, skrojonego na miarę potrzeb konkretnych odbiorców. Treści muszą być nie tylko merytoryczne i poprawne językowo, ale też przyciągające uwagę grupy docelowej. Za ich tworzenie odpowiada copywriter – freelancer lub specjalista pracujący w agencji interaktywnej. 

Wbrew pozorom content marketing nie jest oparty wyłącznie na treściach publikowanych na stronie firmowej. W zależności od branży klienta i jego docelowej grupy odbiorców copywriting może mieć również formę m.in.:

  • artykułów eksperckich,
  • webinarów,
  • krótkich filmów,
  • grafik czy wykresów,
  • prezentacji multimedialnych.

Warto też pamiętać, że marketing treści dotyczy nie tylko przestrzeni internetowej. Content tworzony w celu budowania relacji z klientem może mieć też formę artykułów prasowych czy papierowych broszur reklamowych. Jednak lepsze efekty uzyskuje się przeważnie w sieci.

Content marketing – nie tylko copywriting

Utalentowany copywriter może stworzyć dla klienta znakomite treści, które będą skutecznym narzędziem w zdobyciu lojalności konsumentów. Jednak copywriting nie będzie skuteczny, jeśli zawiedzie dystrybucja contentu. Wybór mediów, w których będą publikowane artykuły czy grafiki, musi być ściśle dopasowany do docelowej grupy odbiorców. W przeciwnym wypadku inwestycja w działania marketingowe nie będzie opłacalna. Można wykorzystywać takie kanały dystrybucji, jak m.in.:

  • strona firmowa,
  • e-booki,
  • profil w social mediach,
  • newsletter.

Dodatkowe korzyści z content marketingu

Jak już wspomnieliśmy, inwestycja w content marketing to świetny sposób na zdobycie zaufania klientów oraz ich lojalności. Ale to nie wszystko. Wartościowe treści na stronie www, które stworzył copywriter, mają też duży wpływ na jej widoczność w wynikach wyszukiwarki. Merytoryczne artykuły czy atrakcyjne wizualnie i dobrze zoptymalizowane grafiki są pozytywnie oceniane przez algorytmy Google. A to właśnie one są odpowiedzialne za wybór serwisów online, które znajdą się na pierwszej stronie wyników w popularnej wyszukiwarce internetowej.

Content marketing w agencji SEO

W celu uzyskania możliwie najlepszych efektów content marketingu warto powierzyć jego realizację agencji SEO. W takiej firmie za copywriting odpowiada szerokie grono doświadczonych twórców. Dodatkowo można skorzystać z opcji pozycjonowania strony, która pozwoli uzyskać lepsze wyniki w wyszukiwarce Google, a tym samym dotrzeć do nowych klientów z wartościowym przekazem.

Poprzedni artykuł

Następny artykuł

8 o

katowice

Wspaniałe powietrze!

PM10: 15.8µg/m3 PM2.5: 13.6µg/m3