Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
10 °C
AAA

Będą remonty na kolejowych szlakach do Wisły i Cieszyna

Wiadomości
Najkorzystniejsze oferty w przetargu na rewitalizację linii kolejowych wiodących od magistrali Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice do Wisły Głębiec i do Cieszyna wybrały PKP Polskie Linie Kolejowe. Przy łącznym budżecie ok. 432 mln zł, opiewają one łącznie na 647 mln zł.

Obecnie zasadnicza część tych linii, tworząca blisko 41-kilometrowe połączenie do Wisły Głębiec, jest wykorzystywana przede wszystkim przez Koleje Śląskie. Przejazd między Głębcami, a Chybiem (na magistrali E65 między Czechowicami-Dziedzicami i Zebrzydowicami) zajmuje dziś 75 min. (do Katowic 135 min.). 

Niespełna 10-kilometrowe połączenie Goleszów – Cieszyn jest nieprzejezdne od 2013 r. Pociągi do Cieszyna mogą dojeżdżać innym, odnawianym w ostatnich miesiącach szlakiem - od strony Zebrzydowic (stacja w polskim Cieszynie jest także skomunikowana z dużym dworcem w Czeskim Cieszynie).

Przygotowany w poprzednich latach unijny projekt jest jedynym dotyczącym modernizacji infrastruktury kolejowej w Regionalnym Programie Operacyjnym Woj. Śląskiego na lata 2014-20. Wartość? 441 mln zł z czego 273 to dofinansowanie.

Zgodnie z informacją opublikowaną na platformie zamówień publicznych PLK, w czwartek wybrano najkorzystniejsze oferty we wszystkich częściach zamówienia. Dla odcinka Bronów – Głębce za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez Trakcję PRKiI (za 520,1 mln zł brutto), dla odcinka Goleszów-Cieszyn złożoną przez konsorcjom Torkol i Mar-Bud (za 93,4 mln zł brutto), a dla urządzeń SRK – ofertę Krakowskich Zakładów Automatyki (za 34 mln zł brutto).(PAP)

Foto: PKP PLK


Komentarze