Katowice
Będzin
Bieruń
Bobrowniki
Bojszowy
Bytom
Chełm Śląski
Chorzów
Czeladź
Dąbrowa Górnicza
Gierałtowice
Gliwice
Imielin
Katowice
Knurów
Kobiór
Lędziny
Łaziska Górne
Mierzęcice
Mikołów
Mysłowice
Ożarowice
Piekary Śląskie
Pilchowice
Psary
Pyskowice
Radzionków
Ruda Śląska
Rudziniec
Siemianowice Śląskie
Siewierz
Sławków
Sosnowiec
Sośnicowice
Świerklaniec
Świętochłowice
Tarnowskie Góry
Tychy
Wojkowice
Wyry
Zabrze
Zbrosławice
11 °C
AAA

InPost i miasto Rybnik w programie „Green City”

fot. UM Rybnik
InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – nawiązał współpracę z Miastem Rybnik w ramach programu „Green City”.

Program wspiera rozwój polskich miast zgodnie z ideą „smart city” – przez oferowanie mieszkańcom nowoczesnych usług, rozwój optymalnej i ekologicznej sieci Paczkomatów® oraz działania na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu. Program „Green City” jest częścią długofalowej strategii firmy InPost, obejmującej szeroki zakres innowacji i inicjatyw ekologicznych.

Program „Green City” przewiduje również rozwój szeregu nowoczesnych usług dla mieszkańców, takich jak m.in. ładowarki elektryczne przy Paczkomatach® InPost, rozwój transportu przyjaznego środowisku, czy nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze.

Dodatkowo, w miastach partnerskich InPost zamierza w pierwszej kolejności sukcesywnie wymieniać swoją flotę dostawczą na samochody elektryczne.

W InPost dobrze wiemy, że zmiany na lepsze wymagają odważnych decyzji oraz współpracy z innymi. Czujemy się odpowiedzialni zarówno za nasz biznes i jakość usług dostarczanych naszym klientom, jak i działania na rzecz lokalnych społeczności i walkę ze zmianami klimatu

podkreśla Damian Niewiadomski, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży InPost.

 Łączymy dzisiaj siły z Rybnikiem, kolejnym miastem partnerskim w programie „Green City”, by wspólnie dbać o czyste i bezpieczne środowisko. W tym celu chcemy rozwijać ekologiczny transport, ograniczać ruch samochodowy związany z rozwojem e-commerce oraz zapewnić optymalny i zrównoważony dostęp do sieci Paczkomatów®. Jako lider rynku wyznaczamy sobie ambitne cele i chcemy współpracować z samorządami także przy innych projektach z zakresu zrównoważonego rozwoju, dając innym przykład skutecznego działania na rzecz czystości miast i jakości powietrza

podsumowuje D. Niewiadomski.

Mam nadzieję, że to dopiero początek naszej współpracy. Zależy mi na rozwijaniu w Rybniku sieci usług, które powodują, że mieszkańcom żyje się łatwiej, a codzienność staje się bardziej przyjazna i funkcjonalna. Kiedy dołożymy do tego jeszcze aspekt ekologiczny, to tego rodzaju usługi staną się w przyszłości dla miast niezbędne i kluczowe

mówi Piotr Kuczera, prezydent Rybnika.

 

Uważam, że działaniach związanych z poprawą jakości powietrza i ochroną klimatu działamy wszyscy zbyt wolno, ale jednocześnie jestem przekonany, że jak to mówią, kropla drąży skałę. Cieszę się, że nasze wspólne działania będą właśnie takimi kroplami, które zaczną zmieniać postrzeganie transportu i usług, zwracając jednoczenie uwagę na potrzeby ekologiczne

dodaje prezydent.

Paczkomaty® InPost są najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych.

. Z analiz InPostu wynika, że zamówienie przesyłki do paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75% w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta.

Tylko w 2020 roku dostawy do Paczkomatów® InPost ograniczyły emisję CO2 o ponad 180.000 ton. Dalszy rozwój i optymalizacja sieci Paczkomatów® InPost przyczyni się to do ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, co przełoży się na poprawę jakości powietrza i ochronę klimatu.

 

Źródło: UM Rybnik


Komentarze